شهرداری سنندج با دیوان محاسبات همکاری نمی کند

سنندج-ایرنا-مدیرکل دیوان محاسبات با اشاره به اینکه تنها دستگاه و نهادی که در زمینه حسابرسی مربوط به سال ۱۴۰۰ با دیوان محاسبات همکاری نکرد شهرداری سنندج است، گفت: نحوه عملکرد اعتبارات همه دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی بهره‌مند هستند توسط دیوان محاسبات استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی مقیاسی روز پنجشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ استان پرداخت و اظهار داشت: ۱۱۵ دستگاه ازجمله ۴۷ دستگاه اجرایی، سه شرکت دولتی، ۹ دانشگاه و ۳۰ نهاد که از بودجه عمومی بهره‌مند هستند نحوه عملکرد اعتبارات در آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه میزان پیش بینی درآمد استان یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بوده که به یک هزارو ۱۴۵ میلیارد تومان رسید، افزود: میزان وصول درآمد در استان یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۲۶ درصد نسبت به پیش بینی میزان وصول درآمد حاصل شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان با بیان اینکه  ۵۰ ردیف درآمدی برای ۱۵ دستگاه تعیین شده است، گفت: ۹۲.۳ درصد درآمدهای کسب شده استان مربوط به مالیات بوده که نسبت به پیش بینی انجام شده ۳۴ درصد درآمد بیشتری وصول شده است.

مقیاسی با بیان اینکه ۸۲۵ میلیارد تومان پیش بینی درآمدهای اختصاصی استان بوده که ۷۰۶ میلیارد تومان آن وصول شده است، یادآور شد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها سالی که میزان وصولی درآمدهای اختصاصی بیشتر از پیش بینی آن محقق شده سال گذشته بوده است.

وی اعلام کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمدهای عمومی و اختصاصی در سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه ها در استان وصول شده است.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات کردستان برای ۹۰ دستگاه اعتبار هزینه‌ای مصوب در قالب ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیش بینی شده بود که با توجه به افزایش اعتبارات ابلاغی و سایر منابع به پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسید که ۹۹.۹ درصد آن هم تخصیص داده شده است که نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۳ درصد افزایش داشته ایم.

مقیاسی یادآور شد: ۵۴ درصد اعتبارات استان هزینه ای، ۳۷ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۹ درصد آن هم اعتبارات اختصاصی بوده است.

وی ادامه داد: اعتبارات مصوب تملک دارایی های سرمایه ای استان بیش از چهار هزار و ۶۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان آن معادل ۷۰ درصد تخصیص و به ۹۵ دستگاه اجرایی پرداخت شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان افزود: از میزان اعتبارات اختصاصی مصوب برای ۱۵ دستگاه اجرایی که بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده ۹۰۲ میلیارد تومان آن معادل ۸۹ درصد تخصیص داده شده است.

مقیاسی با بیان اینکه در کردستان دستگاه های اجرایی از اوراق تسویه در قانون بودجه سال گذشته بخوبی بهره نگرفتند، گفت: این ظرفیت در قانون بودجه سال جاری وجود ندارد لذا می طلبد مدیران قانون بودجه هر سال را بخوبی مطالعه کنند تا در جریان ظرفیت‌های جدید آن قرار گیرند و از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۹۲ مورد واخواهی گزارش های حسابرسی در استان انجام شده که ۹ مورد آن منجر به تشکیل پرونده و ارسال به دادسرا شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان در پایان گزارشی که ارائه کرد، اظهار داشت: در بین همه دستگاه‌ها و نهادهایی که از بودجه عمومی بهره مند هستند تنها دستگاه و نهادی که در زمینه حسابرسی مربوط به سال ۱۴۰۰ با دیوان محاسبات همکاری نکرد شهرداری سنندج است همچنین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری دهگلان هم فهرست حساب را ارائه نکردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha