استاندار همدان: نوسازی ناوگان فرسوده با جدیت دنبال شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: با توجه به نقش خودروهای فرسوده در بروز آلایندگی هوا باید نسبت به نوسازی ناوگان فرسوده اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنجشنبه در کارگروه آلودگی هوا اظهار داشت: سهم همدان از اختصاص اتوبوس های جدید در سفر معاون وزیر کشور به همدان از ۲۰ دستگاه به ۵۰ دستگاه افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد هزینه خرید اتوبوس توسط وزارت کشور پرداخت شده است و شهرداری ها تنها ۲۵ درصد هزینه را پرداخت می کنند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

استاندار همدان بیان کرد: شهرداری همدان از ۵۰ دستگاه اتوبوس تنها برای خرید ۲۷ دستگاه اقدام کرده است که باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دریافت تسهیلات بانکی نه تنها سهمیه پیش بینی شده را محقق کند بلکه آن را به ۲ برابر یعنی ۱۰۰ دستگاه خودرو افزایش دهد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان همیاری ها و شهرداری ها نسبت به افزایش سهمیه ناوگان اتوبوس درون شهری و خارج کردن خودروهای فرسوده استفاده شود.

وی درباره خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ایستگاه های پایش کیفی هوا نیز اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به اقتصاد دانش بنیان و تاکید بر خرید تجهیزات و دستگاه های تولید داخل، باید پارک های علم و فناوری با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تولید تجهیزات به روز پایش کیفی هوا استفاده کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: در صورت افزایش آلودگی و پیش از رسیدن به شرایط اضطرار باید به موقع کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تشکیل جلسه داده و درباره موضوعات مهم و تکالیف محوله تصمیم گیری و نتیجه جلسه را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: تصمیم گیری در زمینه تعطیلی مدارس در استان صورت می گیرد و درباره تعطیلی ادارات، دستگاه ها و بانک ها نیز از معاون اول رییس جمهوری درخواست شده که این موضوع به استانداران تفویض شود.

وی طرح کهاب ( کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست و گفت: تعطیلی جایگاه سوخت دانشگاه برای انجام طرح کهاب از طریق رسانه ها اطلاع رسانی و از دستگاه های سیار سوخت رسانی در این ۱۵ روز برای پیشگیری از بروز مشکل و خدمت رسانی به رانندگان استفاده شود.

استاندار همدان گفت: مکاتباتی با وزیر نفت و دیگر نهادهای مسئول به منظور بهبود گازرسانی به نیروگاه یک هزار مگاواتی شهید مفتح در فصل سرد سال صورت گرفته تا کمتر از سوخت مازوت استفاده کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha