۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱:۲۳
کد خبر: 84918146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هفته گذشت / مردم مناطق طوفان زده آمریکا همچنان بی خانمان هستند

تهران- ایرنا- با وجود گذشت سه هفته از طوفان سهمگین ایان در آمریکا، صدها نفر از مردم آواره فلوریدا همچنان در چادر و سرپناه‌های موقت سکونت دارند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک تایمز، در شهر لی از توابع ایالت فلوریدا که طوفان ایان بیشترین خسارت را برجای گذاشت، بیش از ۵ هزار واحد مسکونی ویران شدند و ۱۳ هزار واحد مسکونی دیگر نیز به شدت خسارت دیده‌اند.

همچنین تا روز سه‌شنبه، ۴۷۶ نفر به دو مرکز اسکان موقت منتقل شده‌اند.

تا این لحظه از کمک‌های اضطراری دولت فدرال ایالات متحده آمریکا یا غرامت شرکت‌های بیمه خبری نشده است.

سه هفته گذشت / مردم مناطق طوفان زده آمریکا همچنان بی خانمان هستند

بی خانمان‌های جدید و افرادی که به تازگی شغل خود را از دست داده‌اند، بازنشستگان جدید و شهروندان تازه وارد مناطق طوفان زده که هیچ منبع درآمدی ندارند به چادرهای کوچک و محقر صلیب سرخ آمریکا پناه برده‌اند.

ساکنان مناطقی مانند نورت فورت مایرز و دیگر مناطق کم درآمد فلوریدا حتی قبل از وقوع طوفان ایان نیز با مشکلات معیشتی زیادی دست به گریبان بودند.

سواحل جنوب شرقی فلوریدا از جمله مناطقی است که قیمت مسکن در آنجا بسیار بالاست و تهیه مسکن - حتی اجاره ای - همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این مناطق است به طوریکه اجاره بها در مناطقی مانند فورت مایرز در یکسال گذشته بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

میانگین اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان دوخوابه در این شهر چیزی حدود ۲۰۰۰ دلار است که پیش بینی می‌شود به دنبال طوفان ایان و کمبود مسکن، به شدت افزایش یابد.

کارشناسان هشدار داده‌اند که با تشدید مشکلات معیشتی در این مناطق، بیماری‌های روحی روانی به طور چشمگیری در میان مردم افزایش یابد و هزینه‌های گزاف بیشتری بر آنها تحمیل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha