۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84917852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌های خراسان‌شمالی آماده جذب دانشجویان ترکمنستانی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: زیرساخت های علمی در دانشگاه های این استان برای پذیرش دانشجوی خارجی آماده است و در این زمینه آماده همکاری با دانشگاه‌های ترکمنستان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در سفر به کشور ترکمنستان امروز در دیدار با "خانم مارال کولیما" رییس موسسه زبان های خارجی دولت محمد آزادی این کشور اظهارداشت: زیرساخت های دانشگاهی در خراسان شمالی به خوبی فراهم است و در این زمینه آماده همکاری با دانشگاه های ترکمنستان هستیم.

وی تصریح کرد: محیط فراگیری زبان فارسی در خراسان شمالی به خوبی آماده استقبال از دانشجویان ترکمنستانی است و دانشگاه های استان در این زمینه دانشجو جذب می کنند.

استاندار خراسان شمالی افزود: بستر فراگیری علم و دانش در دانشگاه دولتی بجنورد، دانشگاه کوثر، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تخصصی کشاورزی برای جذب دانشجو در سطح ملی و بین المللی فراهم است.

 وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه هفت درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن زبان‌ها تشکیل می دهند، امیدواریم با امضای سند همکاری بین دانشگاه دولتی بجنورد و موسسه زبان های خارجی دولت محمد آزادی ترکمنستان زمینه تحصیل دانشجویان 2 کشور فراهم شود.

دانشگاه‌های خراسان‌شمالی آماده جذب دانشجویان ترکمنستانی است

استاندار خراسان شمالی در ادامه به همراه "غلام عباس ارباب خالص" سفیر ایران در ترکمنستان و هیات اقتصادی تجاری استان از یک واحد بزرگ نساجی(بابا دِیخان) در حوزه تولید انواع منسوجات در استان آخال ترکمنستان بازدید کرد.

استاندار خراسان شمالی به همراه هیاتی متشکل از ۳۰ نفر سرمایه‌گذار در بخش های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی و بازرگانی خارجی روز دوشنبه (۲۵ مهرماه) سالجاری به کشور ترکمنستان سفر کرد.

نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، پیگیری تفاهم نامه ها با استان آخال، تشریح ظرفیت های خراسان شمالی و کشور ترکمنستان برای تجار ترکمنستانی و بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت های تجاری استان آخال از برنامه های سفر پنج روزه مهم این هیات تجاری به ترکمنستان است.

اعزام و پذیرش هیات های تجاری یک اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در زمینه مراودات بازرگانی است و در یکسال گذشته هیات تجاری استان به کشور ارمنستان، قزاقستان و روسیه اعزام شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha