افزایش قابل توجه تولید برنج و کلزا در استان‌های شمالی با اجرای پروژه‌های آب و خاک

تهران- ایرنا- معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار و تسریع در اجرای پروژه‌های آب و خاک در شمال کشور شاهد افزایش قابل توجه تولید برنج و کلزا خواهیم بود.

«فریبرز عباسی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص اینکه طرح جامع توسعه زیرساخت‌های آب و خاک در شمال کشور در چه مرحله‌ای قرار دارد و اثرات این طرح در میان‌مدت و بلندمدت چگونه است، اظهار داشت: در گذشته کارهای آب و خاکی زیادی در این استان‌ها مانند تجهیز و نوسازی اراضی، زهکشی، احداث آب‌بندان‌های و غیره انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان های شمالی به دلیل بارندگی و آب سبز دارای  پتانسیل بالقوه‌ای هستند که این استان ها را از دیگر استان های کشور متمایز می کند.

وی افزود: برای ظرفیت آب سبز قرار شد عملیات آب و خاکی که در گذشته در این استان‌ها انجام می‌دادیم، با سرعت و حجم بیشتری توسعه بدهیم که این امر نیازمند اعتبارات زیادی است، بنابراین ما هم از منابع مختلف پیگیر این موضوع هستیم.

عباسی گفت: اکنون جوانب مختلف این کار را در قالب مطالعه و طراحی در قالب چند استان شمالی انجام داده‌ایم و که مطالعه و مقدمات بخش‌هایی از کار صورت گرفته است که به محض تامین اعتبارات مورد نظر کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به طور حتم اجرای این کار در افزایش تولیدات کشاورزی از جمله برنج و کلزا در کوتاه‌مدت و بلندمدت در این استان‌ها و رشد ضریب امنیت غذایی کشور موثر است.

وی بیان کرد: استفاده بهینه از وفور آب باران و ذخیره سازی آن در استان‌های شمالی کشورمی تواند در ترمیم منابع آبی کمک کند.

عباسی گفت: با ذخیره سازی و استفاده مناسب از آب سبز در تولید کلزا و برنج افزایش قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha