آموزش رایگان هنر در ۶ شهرستان کم برخوردار خراسان رضوی کلید خورد

مشهد- ایرنا- با امضای تفاهم نامه بین مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی آموزش رایگان هنر برای متقاضیان در ۶ شهرستان کم برخوردار و مرزی استان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه روز چهارشنبه طی آیینی در سالن همایش شهید حاتمی مشهد از سوی محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان به امضا رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این مهم در راستای اجرای طرح ملی "گسترش عدالت آموزشی و آموزش هنر برای همه"، ویژه مناطق کم برخوردار و مرزی خراسان رضوی انجام شد و ۶ شهرستان تربت جام، خواف، باخرز، تایباد، مه ولات و کوهسرخ زیرپوشش قرار گرفتند.

محمد حسین زاده افزود: نخستین تفاهم نامه برای اجرای این طرح امروز با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد تا مدارس شبانه روزی ۶ شهرستان مزبور محل برگزاری کلاسهای آموزشی هنر برای متقاضیان باشند.

وی اظهار داشت: متقاضیان ۱۵ تا ۴۰ ساله زن و مرد در این طرح می بایست در سایت الکترونیکی طرح "آموزش هنر برای همه" مربوط به دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کنند و یکی از ۳۲ رشته هنری را انتخاب نمایند.

وی بیان کرد: اجرای طرح مزبور به صورت مستمر تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد، اساتید از شهرستان مزبور یا شهرستانهای اطراف در نظر گرفته شده و دستمزد آنها از محل منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود و هنرآموزان آموزشها را به صورت رایگان دریافت می نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حدنصاب تشکیل کلاسهای هنری مزبور ۲۵ نفر است و هنرآموزان می توانند پس از گذراندن ۴۰ ساعت آموزش، گواهی مربوطه را از دفتر برنامه ریزی و آموزش هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

حسین زاده اضافه کرد: طرح آموزش هنر برای همه در خراسان رضوی به سایر محیط های گروهی مانند پایگاه های مقاومت بسیج و غیره قابل تسری است و نهادهای دست اندرکار طی تفاهم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی می توانند در این طرح مشارکت و برای جمعیت هدف خود کلاسهای آموزش هنر را در ۶ شهرستان کم برخوردار مزبور برگزار کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha