آخرین دستاوردهای ایران در حوزه لیزر و فوتونیک به نمایش گذاشته می‌شود

تهران - ایرنا - آخرین دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های فعال در حوزه لیزر و فوتونیک در چهارمین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، چهارمین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران با هدف ارائه ظرفیت صاحبان صنایع، کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی، و استارتاپ‌ها  با حضور شرکت‌های فعال و معتبر داخلی و خارجی ۹ تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

در این نمایشگاه که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، توانمندی‌های شرکت‌های فعال در زمینه لیزر، فوتونیک و صنایع وابسته در گروه‌های صنعتی، پزشکی، تحقیقاتی و استارتاپ‌ها در سالن ملل محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در معرض دید متخصصان و مردم گذاشته می شود.

اهمیت علوم لیزر و ‌فتونیک امروزه به حدی رسیده است که گاه توانمندی علمی و فنی کشورها، براساس عمق ورود آنها به دنیای لیزر و فتونیک سنجیده می‌شود و کشورهای پیشرفته با بهره‌گیری از این فناوری‌های مهم، توانسته‌اند تحولات بزرگی در جهان ایجاد کنند.

از مهم ترین اهداف برپایی این نمایشگاه می‌توان به اعلام پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در فناوری فوتونیک و لیزر در سطح منطقه و بین‌الملل، کمک به ترویج فناوری فوتونیک و لیزر در کشور، ایجاد و رونق بازار کسب و کار فناوری فوتونیک و لیزر در کشور و معرفی هر چه بیشتر و بهتر محصولات لیزری ایرانی به متخصصیص، فعالان بازار و عموم مردم اشاره کرد.

سومین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران با حضور ۷۶ مجموعه مختلف از فعالین حوزه صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و بیش از ۲۲ استارتاپ فعال در فضایی به مساحت بیش از ۲۳۰۰ مترمربع در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

براساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، متخصصین دانشگاه، فعالین مراکز تحقیقاتی و هسته‌های فناور حوزه لیزر و فوتونیک دعوت هستند تا در این رویداد فناورانه مشارکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ غرفه در چهارمین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران به پایگاه اینترنتی نمایشگاه مراجعه کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha