بیش از ۵۰ درصد مصدومان حوادث رانندگی شهرهای خراسان رضوی موتورسواران هستند

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۰ درصد مصدومان سوانح رانندگی ثبت شده در اورژانس ۱۱۵ طی سال جاری و سال گذشته، راکبان موتورسوار در سطح شهرها و سرنشینان خودروهای سبک در جاده‌ها هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی یزدانی افزود: آسیب وارد شده به رانندگان و راکبان موتورسوار، بسیار شدیدتر از رانندگان سایر وسایل نقلیه است به طوری که بسیاری از این آسیب دیدگان دچار نقص عضو و آسیب‌های طولانی مدت اعضای بدن شده و ضمن ایجاد مشکلات در زندگی روزمره با هزینه های زیاد درمانی رو به رو می شوند.

وی ادامه داد: این موضوع تنها با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توجه به هشدارهای پلیس و عدم سرپیچی از سرعت مجاز و استفاده از تجهیزات ایمنی قابل پیشگیری است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با آغاز آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان از محیط خانواده در خصوص رعایت قوانین و مقررات و تشویق به استفاده همه‌گیر از کلاه ایمنی و پرهیز از سرعت بالا می توان امید داشت تا در آینده شاهد کاهش این آمار بود.

یزدانی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تصادف شدید موتوسیکلت، به سرعت با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و از جا به جایی مصدوم و دادن آب و مایعات به وی خوداری و با حفظ امنیت محل حادثه، سعی کنند ترافیک را  تا رسیدن آمبولانس روان کنند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha