طالبان: آمریکا از نامنی و بی ثباتی افغانستان سود نخواهد برد

تهران- ایرنا - ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با یک شبکه ترکی با انتقاد از سیاست فعلی آمریکا در قبال افغانستان، گفته است که آمریکا و سایر کشورهای جهان از ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان سود نخواهند برد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، مجاهد افزود:  روش و سیاستی که آمریکا درقبال افغانستان پیش گرفته است یک سیاست موفقیت آمیز نیست و هشدار داد آمریکا و سایر کشورهای جهان از ناامنی و بی‌ثباتی درافغانستان سود نخواهند برد.

وی در ادامه سخنانش افزود امنیت، ثبات و رونق اقتصادی افغانستان به‌نفع همه‌کشورها و از جمله آمریکاست و برعکس ناامنی، بی‌ثباتی وتضعیف حکومت کنونی تاثیرات منفی بر امنیت وثبات همه‌ کشورهای جهان خواهد گذاشت.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد حکومت جدید افغانستان می‌خواهد عضوی قابل اعتماد و مثبت در جامعه جهانی باشد و در کنار سایر کشورهای جهان به‌ شکلی مسالمت‌آمیز زندگی کند.  هم اکنون تعامل بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی با طالبان رسمی است اما رسمیت این تعامل اعلام نشده است.

وی افزود طالبان به تعهداتی که با جهان کرده پایبند است و همه تعهدات خود را گام‌ به گام عملی می‌کند و نمی‌گذارد امنیت هیچ‌کشوری از درون افغانستان تهدید شود.

ذبیح الله مجاهد بار دیگر از کشورهای اسلامی درخواست کرد در کنار مردم افغانستان بایستند و با افغانستان روابط دیپلماتیک ایجاد و برای توسعه اقتصادی افغانستان به این کشور کمک کنند. وی اطمینان داد طالبان یک نظام پاسخگو و مسئولیت‌پذیر ایجاد می‌کند، نظامی که به گفته وی در برابر قوانین و هنجارهای پذیرفته شده جهانی مسئولانه عمل کند.

سخنگوی طالبان همچنین از دولت ترکیه درخواست کرد حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد و روابطی مستحکم و عمیق میان دو کشور حاکم شود. در عین حال دولت آمریکا را نیز به رفع تحریم ها ترغیب کرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره دریک گزارش به‌نقل از منابع در طالبان گزارش کرد آمریکا به مقام‌های حاکم درافغانستان اطمینان داده که واشنگتن هیچ‌ گروهی مسلح را در برابر آنان تأمین مالی نخواهد کرد.

این شبکه خبری همچنین خاطرنشان کرد این تضمین‌ها ازسوی آمریکا در اوایل ماه جاری در دیدار «تام وست» نماینده وزارت خارجه آمریکا و معاون اداره اطلاعات مرکزی آمریکا با مقام‌های حاکم درافغانستان در دوحه داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha