طرح «گفت وگوی جوانان با مسئولان» بستری برای مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها است

تهران - ایرنا - مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اجرای طرح «گفت وگوی جوانان با مسئولان»، گفت: این برنامه بستری مناسب را برای مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌های کشور فراهم خواهد کرد.

روح‌الله اسدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: ایجاد شرایط و بستر گفت وگو یکی از راهبردهای اساسی وزارت ورزش و جوانان است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز قرار گرفته و از طرح‌های مهم معاونت جوانان این وزرات‌خانه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بر اساس این راهبرد، طرحی با عنوان «گفت وگوی جوانان با مسئولان» در معاونت جوانان اجرا می‌شود که در گذشته با عنوان «سه‌شنبه ها با مسئولین» شناخته می‌شد و براساس آن بستری برای مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ها در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مسئولان متولی امور جوانان فراهم می‌شود.

اسدی ادامه داد: در این ستادها علاوه بر مسئولان حوزه جوانان، استانداران و فرمانداران مناطق مربوطه نیز حضور می یابند و ریاست جلسه در مراکز استان‌ها با استاندار و در فرمانداری‌ها با شخص فرماندار خواهد بود.

وی افزود: سه نفر از جوانان صاحب‌نظر نیز به عنوان نماینده جوانان ایرانی در این ستادها حضور می‌یابند که گاه از بین تشکل‌های جوانان و سمن‌ها نیز انتخاب می‌شوند و در استان‌های مختلف این ترکیب متفاوت است.

جوانان داوطلب چگونه می‌توانند در جلسات گفت وگو با مسئولان شرکت کنند؟

اسدی اظهار کرد: متقاضیان برای شرکت در جلسات «گفت وگوی جوانان با مسئولان» باید به ادارات کل وزارت ورزش و جوانان مراجعه کنند و یک رزومه (پیشینه و سوابق کاری) از خود ارائه دهند تا این مشخصات برای معاونت جوانان ارسال شود و از طرف کارشناسان مربوطه، جوانان و علاقه‌مندان انتخاب می شوند.متقاضیان برای شرکت در جلسات «گفت وگوی جوانان با مسئولان» باید به ادارات کل وزارت ورزش و جوانان مراجعه کرده و یک رزومه (پیشینه و سوابق کاری) از خود ارائه دهند؛ این مشخصات برای معاونت جوانان ارسال می‌شود و از طرف کارشناسان مربوطه جوانان و علاقه‌مندان انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: شاخص های وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب متقاضیان، «جوانی و دغدغه‌مندی» است که بیشتر از مدارک تحصیلی، رشته و گرایش‌های تحصیلی و سایر توانمندی‌ها مورد تاکید است.

این مسئول با بیان اینکه این نمایندگان باید بتوانند دغدغه‌های جوانان را به صحن جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بکشانند، اضافه کرد: یک فراخوان توسط ادارات کل وزارت ورزش و جوانان داده می‌شود و جلسه یک روز در هفته (سه‌شنبه‌ها) در «خانه جوانان» برگزار می‌شود.

طرح «گفت وگوی جوانان با مسئولان» بستری برای مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها است

اسدی گفت: این نشست‌ها، فرصتی برای تبیین عملکرد مدیران کل و نیز تشریح مسائل و مشکلات، نیازها و دستاوردها خواهد بود. معضلات جوانان نیز در این دیدارها دسته‌بندی شده و برخی از مشکلات در جلسه برطرف می‌شود. به عنوان مثال، یک جوان کشاورز که با خلاف قانون در زمینه عدم تخصیص کود یک منطقه مواجه شده است؛ در جلسه ستادی با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی و صرفا یک دستور از جانب او، به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: برخی موضوعات در سطح استانی و ملی باید پیگیری و برطرف شود. برخی از مباحث به مشکلات قانونی گره خورده است و به منظور اصلاح باید بخشنامه‌ها دوباره احصاء شده و جهت پیگیری و بررسی به ستادهای ملی و شورای عالی جوانان فرستاده شود.

به گزارش ایرنا، وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز ۱۸ مهرماه در توئیتی تصریح کرد: امکان‌ عملی نقد، اعتراض و گفت‌ و شنود باید فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha