۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84917467
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: با شیوه‌های سنتی به جوانی جمعیت نمی‌رسیم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه با شیوه‌های کلیشه‌ای و سنتی به جوانی جمعیت نمی رسیم، گفت: در این ارتباط نیازمند تولید محتوی، طرح‌های نو و اقدامات موثر برای ترغیب مردم به فرزندآوری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی در جلسه ستاد جوانان و جمعیت گیلان در سالن الغدیر استانداری عنوان کرد: جوانی جمعیت و ارائه طرح‌های نو به عنوان موضوعی مساله‌محور باید در شورای پژوهش مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه دانشگاه‌ها و حوزه پژوهش استان باید به این مهم پرداخته و طرح‌های نو ارائه دهند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه‌های گیلان به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انجام طرح های پژوهشی در این ارتباط اضافه کرد: اعتبارات یک درصد بودجه دستگاه ها به طرح های پژوهشی باید به این سمت سوق داده شود، "اگر از مدیر دستگاه اجرایی نشد و بودجه نداریم را بشنوم" با وی برخورد می کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در تولید محتوی در بخش های مهم حوزه های فرهنگی و اجتماعی مشکل داریم، خاطر نشان کرد: در مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله جوانی جمعیت در استان باید تولید محتوی مناسب انجام شود و بودجه و اعتبار مناسب را نیز تامین می کنیم.  

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و نیز سیاست های دولت در موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: مدیران و فرمانداران در جلسات مهم به ویژه نشست ها مربوط به موضوع جوانی جمعیت حتما حضور داشته باشند.

استاندار گیلان بیان داشت: دستگاه های دارای نقش اصلی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعم از  آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه ها و صدا و سیما باید حضوری موثر و فعالانه تر داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ویژه در گیلان اضافه کرد: این قانون دارای ۷۳ ماده و ۸۳ تبصره برگرفته از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی، قانون توسعه و چشم انداز توسعه کشور است که هر یک از دستگاه ها وظایفی در این ارتباط دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در اجرای این قانون در استان باید همبستگی غالب باشد و از پراکندگی فعالیت ها خودداری شود، اظهار داشت: هر یک از دستگاه ها در اجرای این قانون ماموریت، مسئولیت و تکالیفی دارند که باید به درستی و با جدیت اجرا کنند.

گیلان؛ استانی پیر

عباسی با اشاره به پیری استان گیلان عنوان کرد: متاسفانه در دهه های ۶۰ و ۷۰ به دلیل تهدید موالید و جلوگیری از فرزندآوری، سنگربانان حوزه بهداشت و درمان در روستاها (بهورزان) به جای تشویق زاد و ولد در زمینه پیشگیری تبلیغ و کار کردند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون باید برنامه ای نو برای ترویج زاد و ولد و فرهنگ جوانی جمعیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای بانوان در ادارات نباید سخت گرفته شود، سخت‌گیری و بوروکراسی اداری برای این قشر موجب شده که آنها در تولد فرزند امتناع کنند.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت توجه به نشاط اجتماعی در جامعه اظهار داشت: نشاط باید در فضای کاری ادارات نیز فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش منابع انسانی را عنصر اصلی در توسعه و پیشرفت جامعه دانست و اضافه کرد: نیروی انسانی باید متناسب با فرآیند رشد و شرایط سنی مورد توجه قرار گیرد، همه ما در این ارتباط مسئولیم از اینرو در ارتباط با سرمایه های اجتماعی نباید غفلت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی خاطر نشان کرد: برای حفظ داشته هایمان باید تلاش کنیم و راه های نفوذ دشمنان را ببندیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha