نیمی از تعهد سالانه اشتغال آفرینی در شهرستان مشهد محقق شد

مشهد-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: تعهد ایجاد شغل جدید در این شهرستان در سال جاری ۵۷ هزار و ۲۸۸ شغل است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ درصد این میزان محقق شده است.

رضا رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ایجاد ۶۱ هزار و ۷۴۶ شغل جدید در مشهد هدفگذاری شده بود که ۹۹ درصد آن محقق شد.

وی ادامه داد: ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال فعلا به دلیل مشکلات فنی به طور کامل صورت نگرفته و اطلاعات ارائه شده با بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی جمع آوری شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با حدود ۳۷ هزار شغل بیشترین سهم را در ایجاد ۵۷ هزار فرصت شغلی در شهرستان دارند که این ۲ مجموعه در قالب صدور پروانه و جواز کسب و کارها فرصت های شغلی جدید ایجاد می کنند که هر مجوز کسب و کار ممکن است برای یک یا چند نفر در یک کارگاه، شغل ایجاد کند.

رضایی اعطا تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات تبصره ۱۶ به مددجویان نهادهای حمایتی را از جمله بخش های عمده فعال در ایجاد فرصت های شغلی جدید عنوان کرد.

۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان مشهد فعالیت می کنند که ۶۰ درصد این میزان مربوط به واحدهای خدماتی، ۳۶ درصد مربوط به بخش صنعت و حدود چهار درصد در بخش کشاورزی است.

شهرستان مشهد حدود چهار هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی دارد که سه هزار و ۷۰۰ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۰۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و بقیه نیز در بخش معدن فعالیت دارند.  

شهرستان مشهد با چهار میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۲۸ روستا نیز در حریم شهر مشهد وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha