۸۰ پروژه ورزشی راکد در آذربایجان‌غربی فعال شده است

مهاباد - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: با همت دولت سیزدهم و با هدف تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ۸۰ پروژه ورزشی نیمه تمام و راکد در مناطق مختلف این استان، فعال شده است.

محمد آزادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اشنویه اظهار کرد: برخی از این پروژه‌های ورزشی بیش از ۳۰ سال بود که راکد مانده و اکنون دوباره فعال شده و در دهه فجر امسال هشت پروژه از این تعداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره سیاست توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان افزود: توسعه زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند یکی از مهمترین راهکارها برای ارتقای نشاط و شادابی و همچنین سلامت در جامعه باشد که این امر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۴۴ برنامه و مسابقه ورزشی در طول هفته تربیت بدنی در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها شامل ۷۵۰ مسابقه ورزشی، ۶۰ جشنواره، ۱۲۰ برنامه فرهنگی، ۵۰ همایش و ۱۶۰ مورد تجلیل از فعالان و قهرمانان ورزشی در نقاط مختلف استان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات در رشته‌های ورزشی، دیدار مسوولان حوزه ورزش با ائمه جمعه و فرمانداران، برگزاری همایش پیاده روی، دیدار با قهرمانان ورزشی رشته‌های مختلف و تجلیل از آنان نیز در طول این هفته برگزار می‌شود.

در ادامه جمعی از مسوولان اشنویه با حضور سر مزار سیامند رحمان قهرمان پارالمپیک کشورمان، یاد و خاطر این ورزشکار را گرامی داشتند و از تلاش‌ها و افتخار آفرینی‌های این ورزشکار و حسن جانفشان دیگر ورزشکار جانباز شهرستان اشنویه تقدیر کردند.

۸۰ پروژه ورزشی راکد در آذربایجان‌غربی فعال شده است

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

وی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛  وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

این قهرمان وزنه برداری پارالمپیک ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ بر اثر عارضه ایست قلبی کرد کرد.

حسن جانفشان جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی اهل اشنویه از سال ۱۳۸۵ تاکنون عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران بوده و ۱۸ مدال آسیایی، جهانی و بین‌المللی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌ است.

وی با بیش از ۱۳ سال سابقه عضویت در تیم ملی، عناوین و افتخارات متعددی را برای آذربایجان‌غربی و ایران اسلامی به ارمغان آورده‌است.

از ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان  به نام هفته تربیت بدنی و ورزش  نامگذاری شده و شعار امسال این هفته  «ورزش، همبستگی ملی، ایران قوی» است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha