۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84915950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال دبیرکل اتحادیه عرب از تغییر موضع استرالیا درباره بیت‌المقدس

تهران-ایرنا- دبیرکل اتحادیه عرب استقبال خود را از اقدام دولت جدید استرالیا برای لغو تصمیم دولت قبلی مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم اعلام و از کانبرا به دلیل اتخاذ این تصمیم "شجاعانه" تشکر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب از دولت جدید استرالیا به خاطر  تصحیح تصمیم اشتباه دولت قبلی تشکر و تاکید کرد که این اقدام نشان دهنده پایبندی کانبرا به قوانین بین المللی است.
ابوالغیط همچنین ابراز امیدواری کرد کشورهایی که قبلاً بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته‌اند یا سفارتخانه‌های خود را به این شهر اشغال شده از سال ۱۹۶۷ منتقل کرده‌اند، رویه استرالیا را درپیش بگیرند.
وی در ادامه قدردانی خود را از شجاعت کانبرا در حمایت از اصول عدالت و قانون ابراز و تاکید کرد که "راه حل دو کشوری تنها فرمول توافق شده منطبق با قوانین بین المللی برای رسیدن به یک راه حل نهایی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها" است. 
این اظهارات پس از آن بیان شد که «پنی وونگ» وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد دولت استرالیا تصمیم کابینه قبلی درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند.
«اسکات موریسون» نخست وزیر پیشین استرالیا سال ۲۰۱۸ گفته بود که درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال احتمالی سفارت استرالیا به این شهر فکر می‌کند.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز سه شنبه در بیانیه ای از احضار سفیر استرالیا برای اعتراض به این موضوع خبر داد و نوشت: اسرائیل تاسف عمیق خود را از تصمیم دولت استرالیا که برخاسته از ملاحظات سیاسی کوته اندیشانه است، ابراز می دارد.
در بیانیه نخست وزیر و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید شده که تایید یا رد دیگر کشورها بر تصمیم این رژیم برای انتقال سفارت به بیت‌المقدس تاثیری نخواهد داشت.
"موشه لئون" شهردار صهیونیست بیت المقدس نیز با ابراز خشم از تصمیم استرالیا، این اقدام کانبرا را برای (احقاق حقوق فلسطینی‌ها) بی فایده توصیف کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha