۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84915882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آستارا: برخی جوانان در جریان اغتشاشات فریب خوردند

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: برخی از جوانان در جریان بروز اغتشاشات اخیر فریب خوردند که باید بیشتر مراقب باشیم تا این قشر در چنین مسائلی درگیر نشوند و آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان آستارا بیان کرد: برخی از جریانی استعماری حمایت کردند که جز برنامه‌ها و منافع خود در پی چیز دیگری نبوده و نیستند، چنان که در عراق، سوریه و یمن با وجود حاکم بودن سیستمی حکومتی در حال تاراج منابع آن کشورها هستند.

وی افزود: هدف، شعار و راه این نظام مشخص است و جز خوبی، خوشبختی و آرامش جامعه چیزی را پیگیری نمی‌کند اما دشمنان با سوء استفاده از عواطف سوار بر جریانی شدند و برخی بازیگران و ورزشکاران ما که حرفی برای گفتن داشتند نیز به دلیل فقدان بصیرت از مسیر منحرف شدند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه چنین مساله‌ای ممکن است برای همه اتفاق بیافتد و در صورت کمترین بی‌توجهی مرزبندی‌ها عوض شود، اظهار کرد: مدیران و کارمندان در این شرایط باید بصیرت خود را حفظ کنند تا دشمنان ذهنیت جوانان و خانواده‌ها را تغییر ندهند و با سوء استفاده از نیت پاکشان، آنها را به مسیر دلخواه خود نبرند.

وی اضافه کرد: شرایط شهرستان آستارا به سبب مرزی بودن ویژه است و در این راستا باید نشست‌های تبیینی و روشنگری برای دانش‌آموزان در حال تحصیل به ویژه در دوره‌های متوسطه اول و دوم به عنوان آینده‌سازان کشور برگزار شود.

رضایی‌پور عنوان کرد: شورای تامین آستارا در این شرایط خاص به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد تا بتوانیم شهرستان را مدیریت کنیم و اگر در جریان اغتشاشات اخیر در شهرستان آستارا اتفاقی نیافتاد، نتیجه حضور ۱۰۰ درصدی عوامل انتظامی و نظامی در کنار سربازان گمنام امام زمان (عج) در صحنه بود.

وی گفت: اتفاق‌های ناگوار بسیاری در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد اما کسی از آنها پشتیبانی نمی‌کند، در حالی که به دلیل جان‌باختن یک جوانی در ایران چندین شبکه معاند در حال فعالیت هستند و بر همین اساس در این مدت بیش از ۱۰ نشست شورای تامین در آستارا برگزار و با درایت و اقناع‌سازی شرایط مدیریت شد تا مشکلی پیش نیاید و شهرستان به مرحله بحران نرسد.

فرماندار آستارا با اشاره در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل، ضرورت حضور و همکاری همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مانورهای برنامه‌ریزی شده را یادآور شد و بر لزوم توجه جدی به خودحفاظتی از سوی اداره‌ها و بانک‌ها به منظور آمادگی بیشتر در زمان بروز اغتشاشات و بحران‌ها تاکید کرد. 

وی با توصیه مسئولان به رعایت تقوای الهی افزود: مدیران در برابر تعهد و مسئولیتی که بر عهده گرفتند، وظیفه سنگینی دارند و در دولت کار و کرامت مسئولیت افراد نسبت به ماموریت‌هایی که دارند، دوچندان است.

رضایی‌پور در ادامه همکاری بیشتر با رسانه‌ها، خودداری از استفاده از بیت‌المال برای مسائل شخصی، حضور در ساعات مقرر در محل کار، لزوم تکریم ارباب رجوع، برگزاری مستمر برنامه‌های ملاقات مردمی، تسریع در پاسخگویی به مکاتبات مردمی، برگزاری نمازجماعت در اداره‌ها، حضور ۱۰۰ درصدی در نمازجمعه و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار آستارا: برخی جوانان در جریان اغتشاشات فریب خوردند

نظام برای نمایش ماهیت دشمن در برابر اغتشاشگران انعطاف نشان داد

امام‌جمعه آستارا در ادامه نشست گفت: کشور در یک ماه گذشته درگیر یک‌سری آشوب‌ها و اغتشاش‌های خیابانی بوده، از این رو آرامش روحی مردم کمی خدشه‌دار شده است و به علت شیطنت عده‌ای، بقیه مردم در این مدت از حق و حقوق خود محروم شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: آزادی برای همه است اما این افراد که مدعی آزادی هستند، آزادی را تنها به خواسته‌های خودشان محدود می‌دانند؛ آنها دلشان می‌خواهد بی‌حجاب بگردند اما اگر زنی چادری در خیابان ببینند، چادر از سرش می‌کشند. 

وی بیان کرد: همین افراد به اسم آزادی شخصی را زنده زنده در خیابان با بنزین و اسید آتش زدند، یک بسیجی را در کردستان مورد تعرض قرار دادند، گلوی مامور زحمتکش نیروی انتظامی را بریدند، اماکن مختلف را به آتش کشیدند و تخریب کردند.

امام‌جمعه آستارا اتفاق‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در کشور را یادآور شد و اضافه کرد: همان زمان در سوریه آشوب‌های خیابانی به جنگی منجر شد که امروز آن کشور ویرانه‌ای بیش نیست؛ وقتی گفته می‌شد که دشمن دنبال این است که ایران را تبدیل به سوریه‌ای دیگر کند، عده‌ای می‌گفتند که توهم توطئه و دشمن فرضی دارید. 

وی عنوان کرد: وقتی مسئول آمریکایی از این شرایط بال درمی‌آورد، رئیس جمهور فرانسه از آنها حمایت می‌کند، زنی بی‌حیا در شبکه‌های ماهواره‌ای زنان را به حضور در خیابان و بی‌عفتی تشویق می‌کند، عده‌ای این همه هجمه را نمی‌بینند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با اشاره به امنیت و اقتدار موجود در کشور گفت: این اتفاق‌ها به واقع در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران کوچک است و نظام برای نشان دادن ماهیت حقیقی دشمنان انعطاف به خرج داد وگرنه جمع کردن آنها و حامیانشان در کمترین زمان می‌تواند انجام شود.

وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموختگان دانشگاه‌های نظامی را یادآور شد و افزود: دشمنان به تعبیر ایشان فرای جمهوری اسلامی و دین و مذهب، با ایران قوی مشکل دارند و نمی‌خواهند ما را موفق ببینند؛ از این رو تلاش می‌کنند تا به خیال خودشان علیه نظام اقدام‌های تخریبی انجام دهند.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: با لطف خداوند، تدبیر شورای تامین و هوشیاری نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در این شهرستان هیچ مشکلی از بابت آشوب و اغتشاش نداشت و تنها تعداد اندکی دختر بچه های و هویی کردند تا از قافله عقب نمانند و این جای نگرانی ندارد.

وی تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری حساب اینها جداست و نباید امنیتی برخورد کرد؛ بلکه عاملانی که افراد را تحریک و ذهن دانش‌آموزان معصوم را منحرف می‌کنند باید شناسایی شوند؛ در این زمینه باید با ولایت فقیه همراه باشیم و نباید از فرمایشات رهبری انقلاب جلو بزنیم یا عقب بمانیم.

حجت‌الاسلام باقری ارومی بیانات مقام معظم رهبری در پنجم مرداد امسال ضمن دیدار با ائمه جمعه اضافه کرد: در برخورد با بدحجابی باید متین، منطقی و به دور از احساسات عمل شود و اگر کسی بیش از این عمل نمایند، یعنی از ولایت تندتر می‌رود و نتیجه‌اش همین می‌شود که عده‌ای به بهانه‌ای کشور را یک‌ماه درگیر چنین مسائلی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پیروی از ولایت گفت: تصمیم‌هایی که در کارگروه‌ها و شوراهای مختلف گرفته می‌شود، در حکم تصمیم نظام است و برای پیشبرد مناسبت امور باید از سوی مدیران و دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری و اجرایی شود.

امام‌جمعه آستارا یادآور شد: این شهرستان به دلیل مرزی بودن از شرایط ویژه و حساسی برخوردار است و به دلیل تردد عوامل بیگانه احتمال بروز هرگونه حادثه‌ای می‌رود که از این رو باید مدیران و دستگاه‌ها به ویژه در زمینه اجرای تصمیم‌های مرتبط با مباحث فرهنگی و اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

 شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha