اتصال نظام اجرایی مناطق آزاد به نسل های نوین فناوری پیگیری می شود

کیش - ایرنا - سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: اتصال مناطق آزاد به نسل های نوین فناوری، اقتصاد دانش بینان و هوشمندسازی از جمله رویکردهای این دبیرخانه است.

به گزارش ایرنا، نصر الله ابراهیمی روز سه شنبه در شورای اداری جزیره کیش اظهار داشت: اتصال نظام اجرایی به نسل‌های نوین فناوری، ایجاد اقتصاد دانش بنیان، هوشمندسازی اقتصادی و ایجاد نهادهای مالی بین المللی لازمه توسعه نهادهای سرمایه گذاری در کشور است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در مناطق آزاد تجاری یک هزار و ۷۷۰ واحد تولیدی فعال وجود دارد که سهم سه درصدی از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی افزود: عمل نشدن به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد علت اصلی محقق نشدن اهداف تعیین شده در مناطق آزاد است و در کنار آن باید توسعه زیرساخت های ارتباطی در این مناطق و درنهایت اتصال شمال و جنوب کشور به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در شورای اداری کیش با اشاره به اینکه مشکلات موجود در کیش مربوط به یک دوره خاص نیست و بسیار گسترده است به موضوعاتی مانند شرکت هواپیمایی کیش، واردات خودرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد: این مسایل از دغدغه‌های اصلی ما است و همچنان پیگیر این مسائل هستیم.

امام جمعه کیش هم در این شورا نسبت به بکار گیری مدیران بومی در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت: موفقیت مناطق آزاد تجاری نیازمند اجرای کامل چگونگی مدیریت این مناطق است.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز یادآور شد: حفظ و تقویت مشوق ها، افزایش اختیارات مناطق آزاد از جمله مواردی است که می توان با آن در مدیریت منطقه آزاد کیش موفق تر عمل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha