سرعت ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش ۲ برابر شد

کیش - ایرنا - سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: با توجه به میانگین پیشرفت فیزیکی، طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش در دولت سیزدهم از سرعت ۲ برابری برخوردار شده است.

به گزارش ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه در بازدید از طرح ترمینال جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش اظهار کرد: پیشرفت این طرح از سال ۱۳۹۱ تا تابستان ۱۴۰۰ حدود ۷۴ درصدبوده و این در حالی است که طی یسال فعالیت دولت سیزدهم هم اکنون به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: به صورت میانگین در دولت گذشته این طرح سالانه حدود هشت درصد رشد داشته است که این سرعت از سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی در بازدید از طرح توسعه و نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه المپیک نیز با بیان اینکه تکمیل این زیرساخت ها یکی از مهمترین الزامات جذب گردشگری ورزشی در این جزیره است اظهار کرد: امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان برای رایزنی با همتایان خارجی جهت استفاده از این زیرساخت ها و توسعه این نوع گردشگری ضرورت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این بازدید گفت: اتمام طرح ترمینال جدید فرودگاه نیازمند حدود ۶ هزار میلیارد ریال است که برای تامین آن حدود پنج هزار میلیارد ریال اوراق صکوک واگذار شده است.

مهدی کشاورز با بیان اینکه طرح توسعه و نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه المپیک طی ۶ ماه از ۹۴ درصد پیشرفت برخوردار شده است افزود: برای اجرای این طرح ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش اوایل دهه ۹۰ براساس نیازهای گردشگری و تعداد ورود گردشگران به جزیره کیش ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در دستور کار قرار گرفت و نهایتا سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن با هدف افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش مسافران در این فرودگاه شروع شد.

این طرح ظرفیت پذیرش سالانه ۲ میلیون مسافر فعلی جزیره را به ۶ میلیون نفر در هر سال افزایش می دهد و در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در سه طبقه رتبه سوم را در کشور از این حیث دارا بوده و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این جزیره در حال احداث است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha