یک مقام مسوول در وزارت بهداشت: دستورالعمل جدید حریم خصوصی بیمار آبان ماه ابلاغ می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستور العمل جدید حریم خصوصی بیمار برای اجرا در مراکز درمانی کشور، ابتدای آبان ماه امسال ابلاغ می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امین بیگلرخانی، روز سه شنبه در نشست قطب‌های کلان مناطق کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی که در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، افزود: دستورالعمل حریم خصوصی بیمار که به روز رسانی شده است ،  هفته آینده توسط مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: سامانه غربالگری و  میزگرد یکپارچه نسخه نویسی الکترونیک با محوریت مادران باردار دیگر اقدام پیش‌روی اداره کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت است و این سامانه‌ کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگلرخانی اظهار داشت: موضوع پرونده الکترونیک، ساماندهی یکپارچه و امنیت فضای مجازی، سه محور اصلی نشست قطب‌های کلان مناطق کشور در حوزه آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مانع حوزه سلامت الکترونیک نواقص موجود در حوزه آتی است، ادامه داد: اداره کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و زیر مجموعه‌های تابعه آن در حوزه سلامت پرونده‌های الکترونیک و عدم ایجاد دغدغه در حوزه آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه های ویژه‌ای را در دست اقدام دارد.

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: تعاملات با بیمه‌ها اکنون تا ۸۰ درصد موارد مناسب است و ۲۰ درصد باقی مانده به علت ضعیف بودن سیستم‌های فعال بیمه‌ها در حوزه آی تی و عدم به‌روز بودن است.

یک مقام مسوول در وزارت بهداشت: دستورالعمل جدید حریم خصوصی بیمار آبان ماه ابلاغ می‌شود

فناوری اطلاعات از مهمترین موضوعات در کیفی‌سازی خدمات حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: بحث فناوری اطلاعات از مهمترین موضوعات فرآیندی در کیفی‌سازی خدمات حوزه سلامت است تا بدین طریق کارها با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر ارائه شود.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: وزارت بهداشت تلاش‌های زیادی در تمامی بخش ها از جمله حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی دارد و به نظر می رسد به روزرسانی سامانه‌های موجود به جای ایجاد سامانه‌های جدید می‌تواند در تحقق اهداف موثرتر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه پرونده‌ها و نسخه‌های الکترونیک موضوع تازه‌ای نیست و در نقاط مختلف دنیا در حال اجرا است، ادامه داد: این اقدام کمک بزرگی در رفع بسیاری از خطاها و اشتباهات حوزه دارو داشته و دستاوردهای آن به‌خوبی در حوزه سلامت ملموس و مشهود است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha