وزیر کشور: تهدیدهای دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی باید به فرصت تبدیل شود

بوشهر - ایرنا - وزیر کشور گفت: باید تهدیدهای دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی غنیمت شمرده و به فرصت تبدیل و از آنها برعلیه دشمن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز سه شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی نمونه و الگو است و مردم این استان همواره با حضور در صحنه های مختلف دشمن را ناکام کرده اند.

وی اظهار کرد: استان بوشهر با وجود عسلویه، خارگ و نیروگاه اتمی از جمله محدود استانهایی است که به دلیل تجمع اماکن حیاتی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و دراین استان با مدیریت خوب مشکل چندانی نداشتیم هرچند همان مشکلات اندک نیز برای ما زیاد و قابل توجه هستند و باید مدیریت شوند.

وحیدی ادامه داد: این استان در عرصه سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و اقتصادی طرح‌های مهمی در دست اجرا دارد که تحقق آن تحول شگرفی در کشور  ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر همواره با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب دسیسه‌های دشمنان را ناکام کرده‌اند.

ضرورت تدوین نقشه جامع در تمام شاخص ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امروز تهیه نقشه جامع فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و شناخت آسیب‌ها و تدوین راهکارها برای رفع آنها یک ضرورت است و باید در این راستا نقشه جامع برای افق ۱۴۱۰ ارائه شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری اتحاد و انسجام استان بوشهر را یکی از مزیت‌های مهم این استان دانست و تصریح کرد: استان بوشهر با ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۷۷ کیلومتر کرانه ظرفیت مهمی در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و تجارت دریایی دارد.

وی توجه به مقوله مردمداری کارآمد را مورد تأکید قرار داد و افزود: مردمداری کارآمد یکی از مقوله‌های مهم است که باید در دستور کار قرار گرفته شود.

صفایی بوشهری شناخت آسیب‌ها و برطرف کردن آنها را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: شایسته سالاری در انتصابات با توجه به شرایط کنونی جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

تعیین تکلیف قانون کالاهای همراه ملوان ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تعیین تکلیف کالای همراه ملوان و ته لنجی را یکی از ضروریات دانست و گفت: شفاف‌سازی موضوع کالا همراه ملوان و ته لنجی در رشد اقتصاد، اشتغال‌زایی و رونق تجارت بسیار مهم است و باید هر چه زودتر مطالبات مردم در این عرصه محقق شود.

صفایی بوشهری افزود: امروز نه ملوان و نه مسئولان نمی دانند در رابطه با کالاهای همراه ملوان باید چگونه برخورد کنند که باید واقع بینانه و حسب اقتصاد مقاومتی و نیازهای استان این قانون طراحی شود .

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق کالاهای همراه ملوان ارتزاق می کنند که باید قانون مرتبط با آن به صورت واقع بینانه تصویب و شفاف ابلاغ شود.

استاندار بوشهر نیز گفت: یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر تعیین تکلیف کالای همراه ملوان و ته لنجی است چرا که این مهم نقش ویژه‌ای در اقتصاد و معیشت مردم دارد.

احمد محمدی‌زاده امنیت استان بوشهر را پایدار و مطلوب دانست و افزود مردم استان بوشهر نقش مهمی در برقراری امنیت استان دارند و در این راستا ائمه جمعه و روحانیون از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار هستند.

وی گفت: اکنون بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری اجرایی و عملیاتی شده که تکمیل آنها تحول مهمی در استان ایجاد می‌کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha