۱۰ استاندارد برای خدمات در حال تدوین است

تهران- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اینکه مردمی‌سازی استاندارد و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان یکی از اولویت کاری ما و نیاز مبرم امروز شهروندان است، از برنامه‌ریزی برای تدوین ۱۰ نوع استاندارد برای خدمات خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل استاندارد استان تهران، «عباس نوری» افزود: در رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، ارتقای کیفی و استانداردسازی خدمات جزو اولویت‌های کاری است و در این راستا، این سازمان در حال تدوین استاندارد ۱۰ نوع خدمت است‌ که پس از تدوین، صیانت اجرایی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه خدمات جدید در زمینه‌هایی نظیر آموزشی، گردشگری، عمومی، اجتماعی، الکترونیکی، تجاری، ورزشی و پستی است، ادامه‌داد: واحدهای ارائه‌دهنده خدمات برای بازاریابی موفق نیاز به ارتقای کیفیت، منطبق با نیاز روز بازار دارند که استانداردسازی خدمات، زیربنای دستیابی به این بازارها خواهدبود.

استانداردسازی تجهیزات بازی در استان تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اینکه در زمینه استانداردسازی تجهیزات شهربازی از سطح نسبی رضایت‌بخشی در استان برخورداریم، افزود: کارشناسان استاندارد در ۶ماه نخست امسال، سه‌هزار مورد بازرسی از تجهیزات بازی استان انجام داده و در نتیجه آن، برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تجهیز شهربازی، مجوز استاندارد صادر کردند.

وی تاکید کرد: همه تجهیزات تفریحی اعم از شهربازی‌ها، کابل‌راه‌ها، زمین‌های بازی و مراکز تفریحی آبی مشمول استاندارد اجباری‌اند و شهرداری‌های سطح استان ملزم به همکاری با اداره‌کل استاندارد به‌منظور ممانعت از تجهیزات اماکن تفریحی غیراستاندارد مستقر در اراضی تحت مدیریت خود هستند.

در استان تهران ۲۱۱ شهربازی شناسایی شده وجود دارد که از این تعداد، ۱۵۴ شهربازی روباز و در اراضی تحت مدیریت شهرداری‌های استان هستند.

خدمات مشمول استاندارد تشویقی درحال افزایش است

نوری با یادآوری اینکه ۹۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران پروانه استاندارد تشویقی دارند، تاکید کرد: استانداردسازی برخی خدمات نظیر میادین میوه و تره‌بار، تجهیزات بازی، خدمات پس از فروش، صنایع انرژی‌بر، خدمات پس از فروش خودرو، جایگاه‌های عرضه سوخت، مراکز معاینه فنی، معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی، آسانسورها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کیترینگ‌ها و مهدهای کودک از گذشته انجام می‌شد و در جریان رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و مردمی‌سازی استاندارد، خدمات جدیدی با جدیت بیشتر و یا برای نخستین بار درحال پیگیری و اجراست.

وی با اشاره به اینکه موضوع استانداردسازی خدمات در درجه نخست برای خود صاحبان کسب و کار دارای مزایای بسیاری است، ادامه‌داد: در جهت استانداردسازی خدمات هتل‌ها، مهد کودک‌ها، رستوران‌ها، کیترینگ‌ها و شرکت های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، تاکنون ۱۱ پروانه استاندارد تشویقی برای خدمات مذکور صادر شده‌است.

این مقام مسوول درباره برنامه‌های آتی سازمان ملی استاندارد ایران برای بسط و گسترش استاندارد خدمات به موضوعات دیگر، تشریح‌کرد: استانداردسازی خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر پستی و خانه‌‎های سالمندان در حال برنامه‌ریزی است.

استانداردسازی آسانسورهای مراکز عمومی درحال پیگیری است

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه قریب به دو دهه از اجرای اجباری استاندارد آسانسورها می‌گذرد، خاطرنشان کرد: حفاظت از سلامت و ایمنی شهروندان در مقابل مخاطرات بالقوه استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد، بویژه در اماکن عمومی پرتردد و پرازدحام، از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل است؛ که در این راستا، حدود چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه آسانسور در پاساژها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دولتی در استان شناسایی شده و درحال استانداردسازی است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری متولیان این اماکن برای استانداردسازی و رفع موارد عدم انطباق آسانسورهای بناهای تحت نظارت خود، در پایان به صدور بیش از هشت‌هزار و ۳۰۰ تاییدیه ایمنی آسانسور در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha