تشدید گرسنگی در انگلیس؛ میلیون‌ها نفر مجبور به کاهش وعده‌های غذایی شده‌اند

تهران- ایرنا- براساس آمار جدید بنیاد غیردولتی غذا در انگلیس، میزان گرسنگی از آغاز سال‌جاری میلادی در این کشور بیش از دو برابر شده و میلیون‌ها نفر مجبور به حذف برخی وعده‌های غذایی خود شده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، داده های جدید نشان می دهد که میلیون ها نفر در انگلیس در ماه های اخیر مجبور به حذف برخی وعده های غذایی خود شده اند.

با افزایش هزینه زندگی در انگلیس، نزدیک به یک پنجم خانواده های کم درآمد در ماه سپتامبر با ناامنی غذا روبرو شده و این به معنای گرسنگی و فقر بیشتر است.

براساس تازه ترین آمارهای ارائه شده از سوی بنیاد غیر دولتی غذا (Food Foundation)، سطح گرسنگی در انگلیس از ماه ژانویه (دی ماه) بیش از دو برابر شده است و این در حالی است که نزدیک به ۱۰ میلیون بزرگسال و ۴ میلیون کودک در ماه گذشته قادر به خوردن وعده های غذایی منظم نبوده اند.

در این میان گزارش ها از کودکانی که در مدارس غذای همکلاسی ها را سرقت می کنند افزایش یافته و برخی دیگر از کودکان هم مجبور به حذف وعده های غذایی خود شده اند.

«سر مایکل مارموت» کارشناس برجسته بهداشت عمومی ضمن هشدار نسبت به ظهور گرسنگی به گاردین گفت که این امر می تواند پیامدهای بهداشتی خطرناکی برای جامعه از جمله افزایش استرس، بیماری های روانی، چاقی، دیابت و بیماری های قلبی داشته باشد.

براساس داده های ارائه شده از سوی "بنیاد غذای" انگلیس، از ماه ژانویه (دی ماه) با افزایش صورتحساب مواد غذایی و قیمت انرژی همزمان با حذف بسته های معیشتی کووید-۱۹، گرسنگی تشدید شده است. برآوردها نشان می دهد بیش از دو سوم خانواده هایی که با ناامنی غذایی روبرو هستند از کاهش وعده های غذایی خود گفته اند و حتی اذعان داشته اند که یخچال ها را برای کاهش هزینه های انرژی خاموش کرده اند.  

ماه گذشته نیز بیش از ۱۸ درصد از خانوارهای انگلستان گفتند که اندازه وعده های غذایی را کاهش داده اند و یا به طور کلی حذف کرده اند، ۱۱ درصد گزارش دادند که با وجود گرسنگی غذا نخورده اند و ۶ درصد هم گفتند که یک روز کامل هیچ غذایی نخورده اند. براساس داده های ارائه شده ناامنی غذایی در خانواده های پرجمعیت، بالاتر است.

در بیانیه مشترک سازمان هایی که بیش از دو هزار بانک غذایی انگلیس را تشکیل می دهند، آمده است  که آنها در حال تلاش برای برآورده کردن تقاضای بی سابقه برای غذا هستند. این بیانیه می افزاید: بسیاری از بانک های غذایی در آستانه فروپاشی قرار دارند و کارمندان و داوطلبان بیش از حد  خسته هستند.

اما سخنگوی دولت در واکنش به آمار ارائه شده اعلام کرد: اولویت ما همیشه حمایت از آسیب پذیرترین ها است و ما می دانیم که مردم با افزایش قیمت ها دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل از میلیون ها نفر نیازمند با دستکم یک هزار و ۲۰۰ پوند حمایت می کنیم.

دولت در بیانیه ای خود اضافه کرده است که علاوه بر این، خانواده های آسیب پذیر در انگلیس توسط صندوق پشتیبانی خانوار دولت که بودجه آن  ۵۰۰ میلیون پوند افزایش یافته است، مورد حمایت قرار می گیرند و آخرین آمار هم نشان می دهد که ۲۰۰ هزار کودک کمتری در فقر مطلق قرار دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha