داوری: تیم ملی بسکتبال فقط در ایران میزبان استرالیا خواهد بود؛ از حق خود کوتاه نمی‌آییم

تهران- ایرنا- رئیس فدارسیون بسکتبال ایران با تاکید بر حق میزبانی در پنجره جام‌جهانی گفت: به هیچ عنوان از حق مسلم خود برای میزبانی در دیدار مقابل استرالیا کوتاه نخواهیم آمد.

جواد داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به ادعای عجیب و غیرمنطقی کمیته مسابقات فیبا برای میزبانی ایران از تیم ملی استرالیا در کشوری ثالث خاطر نشان کرد: این مساله هنوز به صورت رسمی به اطلاع فدراسیون بسکتبال ایران نرسیده است اما تماسی از کمیته مسابقات فیبا داشتیم که این موضوع را مطرح و ما هم مختلفت خود را با جدیت اعلام کردیم.

وی ادامه داد: رقابت‌های پنجره جام جهانی بسکتبال برای ما بسیار مهم است چرا که می‌خواهیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنیم. چندی پیش تیم ملی بسکتبال ما با تمام سختی راه راهی این کشور شد و در کشور استرالیا برابر این تیم بازی کردیم اما اینکه الان این صحبت مطرح می‌شود به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست و ما باید در خاک خودمان از تیم استرالیا میزبانی کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتیال تاکید کرد: ما به عنوان متولی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان از حق مسلم خود کوتاه نخواهیم آمد، تمامی شرایط میزبانی در ایران فراهم است و این را بارها ثابت کرده‌ایم. 

گفتنی است با توجه به این که تیم ملی استرالیا حضور خود را در جام جهانی قطعی کرده به‌نظر می‌رسد بعد مسافت و طولانی بودن راه مهم ترین بهانه آنها برای عدم حضور در ایران باشد. فدراسیون کشورمان چندی پیش میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان را بر عهده داشت که با حضور مسئولان فیبا آسیا هم همراه بود و تمامی شرایط میزبانی به گونه‌ای پیش رفت که حتی شاهد تقدیر مسئولان آسیایی از فدراسیون بسکتبال کشورمان هم بودیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha