مددجویان کمیته امداد با توانمندسازی از چرخه حمایتی حذف نمی‌شوند

تهران - ایرنا - مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با توانمندسازی و دستیابی به اشتغال به طور کامل از چرخه حمایتی حذف نمی‌شوند.

حمیدرضا علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با توانمندسازی از طریق آموزش، پرداخت وام و دستیابی به اشتغال هم به طور کامل از چرخه حمایتی این سازمان حذف نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: برای نمونه، یک زن سرپرست خانوار با توانمندسازی از طریق آموزش قالی‌بافی و دستیابی به بازار کار در این حوزه از پوشش کمیته امداد خارج نمی‌شود؛ اما برخی از خدمات او حذف می‌شود. مبالغ ماهیانه و در حقیقت «معیشت» قطع شده و بیمه برای این زن پرداخت نخواهد شد.

علی اکبری ادامه داد: برخی از خدمات نیز همانند حمایت‌های تحصیلی برای فرزندان زیر ۱۸ سال تداوم داشته و خود (زن سرپرست خانوار) نیز در صورت تمایل و شرایط ازدواج مجدد پشتیبانی می‌شود؛ جهیزیه دریافت می‌کند و همسر او از تسهیلات ازدواج برخوردار می‌شود.
خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد باوجود توانمندسازی هم به طور کامل، از چرخه حمایتی بیرون نمی‌روند و صرفا خدمات ارائه شده حذف و اضافه خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: دختران مجرد این زن هم در صورت ازدواج جهیزیه دریافت می‌کنند و بنابراین باید گفت، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد باوجود توانمندسازی هم به طور کامل، از چرخه حمایتی بیرون نمی‌روند و صرفا خدمات ارائه شده حذف و اضافه خواهد شد.  

وی افزود: به عنوان مثال، یک بیمار در دوران بیماری طبیعتا حمایت می‌شود؛ هزینه‌های درمانی دریافت می‌کند و پس از بهبود، پول دارو و هزینه معالجه حذف می‌شود.  

مددجویان کمیته امداد با توانمندسازی از چرخه حمایتی حذف نمی‌شوند


ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در امور حمایتی

مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: براساس ساختار کشور، فرهنگ ملی و دینی ایران زمین، امور مردم باید به مردم واگذار شود. دخالت دولت‌ها و حکومت‌ها در امور حمایتی کاهش یافته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی افزایش یابد. چراکه بی‌شک مردم، خود هوای خود را بهتر خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی به عنوان مددجوی تحت پوشش متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌ متقاضیان در این سامانه به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی نیز با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی https://emdad.ir/fa/soh در سامانه سها (soha.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

کمیته امداد امام خمینی ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha