سجادی: توجه ویژه به جایگاه تربیت بدنی در مدارس ضروری است

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که سرنوشت کشور به دست دانش‌آموزان رقم خواهد خورد، گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پرنشاط، باید به جایگاه تربیت بدنی در مدارس توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، سیدحمید سجادی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح چهلمین دوره رقابت‌های ورزشی آموزشگاه‌های کشور و افتتاح ۱۰۱۷ پروژه ورزشی طرح شهید سلیمانی که در دبیرستان متوسطه اول شهید مهدی‌پور برگزار شد، اظهار داشت: تقویت ورزش‌های آیینی و زورخانه‌ای و مزین کردن زنگ مدارس به زنگ زورخانه‌ای، کار فوق‌العاده و هدفمندی است که دانش‌آموزان را با ورزش، سلامت و غنا بخشیدن به اوقات فراغت عجین می‌کند.

وی با یادآوری این‌که ۲ میلیون متر مربع در دولت سیزدهم به فضای ورزشی کشور اضافه شده است، افزود: شاید ایجاد واحدهای بزرگ شامل دو هزار مکان ورزشی یا دو میلیون متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم در ظاهر بر روی کاغذ تکراری باشد اما ایجاد حتی یک مکان ورزشی برای علاقه‌مندان کار ارزشمندی است.

سجادی خاطرنشان کرد: اگر به‌دنبال توسعه پایدار در منابع تخصصی و تربیت قهرمانان آینده و نسل سالم در کشور هستیم، باید در مورد ورزش کشور، توجه ویژه به جایگاه تربیت بدنی در مدارس داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: سرنوشت کشور به‌دست این دانش‌آموزان رقم خواهد خورد؛ دانش‌آموزانی که امروز پرچم ایران را به تصویر می‌کشند.

سجادی ضمن تبریک آغاز هفته تربیت بدنی، خطاب به تمامی دانش‌آموزان کشور گفت: از همه شما می‌خواهم صبح که بیدار می‌شوید نظافت، عبادت، ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهید.

در این مراسم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشت. 

در ابتدای ورود ۲ وزیر، یکی از دانش‌آموزان با ابراز خوشحالی از حضور دکتر سجادی و دکتر نوری، تقاضا کرد تا با برنامه‌ریزی ویژه ورزش مدارس مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

امروز به صورت همزمان قرار است یک هزار و ۱۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر آموزش و پرورش افتتاح شود.

در نخستین روز هفته تربیت بدنی و ورزش زنگ ورزش توسط این دو وزیر به صدا در خواهد آمد.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha