۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84915349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ روحانی اربعین امسال به زائران خدمت رسانی کردند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تجلیل از نقش جامعه روحانیت در برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۱ گفت: امسال ۵۰۰ نفر از جامعه روحانیون سراسر کشور در مرز مهران به زائران خدمات رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز سه شنبه در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و اعضای ستاد قرارگاه اربعین سپاه استان اظهار داشت: میزبانی از زائران اربعین حسینی علیه‌السلام افتخاری بزرگ برای استان ایلام است، به لطف خدا و به برکت امام حسین (ع)، اربعین امسال به گونه ای برگزار شد که رهبر فرزانه انقلاب در این باره بیاناتی داشتند و فرمودند اربعین امسال باشکوه‌ترین اربعین در طول تاریخ بوده است و این بهترین پاداشی بود که نصیب مردم استان و دست اندرکاران شد.

وی افزود: یکی از مرزهای امن و راحت و کم هزینه برای زائران مرز مهران است که در ایام اربعین بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان کرد: با وجود این حجم تردد اما با هماهنگی کامل بین همه مسئولان استان اعم از ائمه جمعه، اعضای ستاد اربعین استان، مجموعه نیروهای مسلح و مردم بصورت یکصدا خدمات ارزنده‌ای به زائران ارائه شد.

بهرام نیا با تقدیر از خدمات سپاه امیرالمؤمنین (ع) در اربعین گفت: مجموعه سپاه با همه وجود پای کار بودند و دغدغه ها و پیگیری‌های فرمانده سپاه استان در ایام اربعین قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ارزشمند سپاه در همه عرصه‌ها کارساز است، بیان کرد: سپاه در اربعین در همه بخش ها حضور چشمگیری داشته و در راستای کمک به زائران بودند و در موضوعات مختلف از جمله امنیت، بهداشت، درمان و به خصوص آب، علیرغم نبود امکانات برای جابجایی بطری های آب معدنی بین زوار اما به خوبی در این عرصه عمل کرد.

استاندار ایلام در ادامه با تجلیل از خدمات روحانیون در ایام اربعین گفت: امسال بیش از ۵۰۰ روحانی در ایام اربعین حضور داشتند بطوریکه هیچ موکبی بدون روحانی نبود.

وی ادامه داد: روحانیون در اربعین به خوبی در موضوعات دینی و فرهنگی و معرفتی و بصیرتی نقش آفرینی کردند؛ در واقع روحانیت به وظیفه خود در رابطه با زیارت با معرفت به خوبی عمل کرد که از دغدغه های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بود که به نحو احسن محقق شد.

بهرام نیا با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای اربعین گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم در استان ایلام بلافاصله تمهیدات لازم برای توسعه زیرساخت‌های اربعین اندیشیده شد که اگر این مهم محقق نمی شد اربعین امسال با چالش مواجه می شدیم.

وی از همه صاحب نظران، نخبگان و مردم خواست نظرات خود را در راستای توسعه زیرساخت‌ها و رفع کاستی ها اربعین به ستاد اربعین استان ارایه کنند تا از هم اکنون برای اربعین سال آینده برنامه ریزی شود.

در پایان این دیدار از خدمات و تلاش های استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام و نیز معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام جانشین ستاد در اربعین تجلیل بعمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha