۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84915340
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: آلمان با دستان خود همکاری انرژی با روسیه را خراب کرد

تهران – ایرنا - «سرگئی نچایف» (Sergey Nechayev) سفیر روسیه در آلمان در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: برلین بادستان خود همکاری انرژی با مسکو را خراب کرد و در یافتن جایگزینی برای آن تاکنون ناکام مانده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نچایف در ادامه این مصاحبه به تاس گفت: مقامات آلمان همکاری انرژی با روسیه را که یکی از ستون های اساسی شکوفایی، موفقیت و رقابت برای  برلین به شمار می رفت، با دستان خود خراب کرده اند.

این رسانه روسی گزارش داد:  «استفان ویل» (Stephan Weil) وزیر و رئیس ایالت «نیدرزاکسن»  واقع در شمال غرب آلمان، اذعان داشته ، همکاری انرژی آلمان و روسیه به طور غیرقابل برگشتی از بین رفته است.

بنابراین گزارش سفیر روسیه در آلمان در واکنش به این سخنان به تاس گفت:ابتدا لازم است که گفت چه کسی این همکاری را ازبین برده است، متاسفانه رهبریت آلمان  تحت تأثیر موضع جمعی غرب که  ضد روسی ترین مواضع را دارند، قرار گرفته است؛  تحت چنین شرایطی برلین در واقع یکی از ستون‌های اساسی رفاه، موفقیت و رقابت‌پذیری کشورش، یعنی تامین درازمدت منابع انرژی روسیه با قیمتی مناسب را با دستان خود نابود ساخت.

نچایف افزود: درهمین حال یافتن جایگزینی برای انرژی روسیه تاکنون موفقیت در پی نداشته اما با این وجود مسکو هرگز از همکاری با آلمان در بخش انرژی خودداری نکرده است.

غرب به سرکردگی آمریکا در پی حمله روسیه به اوکراین بخش  انرژی و گاز روسیه یعنی رگ حیاتی اقتصاد اروپا را تحریم کرد و بحران اقتصادی برآمده از این تحریم را دراین قاره موجب شد، مسکو بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب، 5 اسفند 1400 به اوکراین حمله برد، کشورهای غربی مسیر سیاسی برای پایان دادن به این درگیری را کنار گذارده و با ادامه حمایت های نظامی از کی یف آتش این جنگ را همچنان شعله ور نگاه داشته اند، کارشناسان و تحلیلگران مسائل بین الملل نسبت به این رویه غرب به سرکردگی آمریکا در قبال روسیه را مخاطره آمیز خوانده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha