۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 84915289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنزما: هرگز تسلیم نشدم/ چالش بعدی من جام‌جهانی است

تهران- ایرنا- مهاجم فرانسوی رئال مادرید پس از کسب توپ طلای فوتبال دنیا در سال ۲۰۲۲، چالش بعدی‌اش را موفقیت در جام‌جهانی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سالن دوشاتلیه پاریس دیشب میزبان مراسم توپ طلای سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان بود، جایزه‌ای که همان طور که پیش‌بینی می‌شد به کریم بنزما رسید؛ فوق ستاره ۳۴ فرانسوی رئال مادرید که پس از پشت سر گذاشتن یک فصل فوق العاده در مادرید توانست برای اولین بار به این جایزه معتبر در فوتبال دنیا برسد.

آقای گل

شماره ۹ رئال در حالی به توپ طلا رسید که فصل گذشته روزهای فوق العاده ای را با رئال سپری کرد. او در ۴۶ بازی در تمامی رقابت‌ها ۴۴ گل به ثمر رساند و به رئال کمک کرد تا قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا کسب کنند. ۱۵ گل او در لیگ قهرمانان اروپا، رئال را به رکورد چهاردهمین قهرمانی رساند.

رئال فصل پیش با کریم، کامبک‌های قابل توجهی داشت و آنها پس از باخت در بازی رفت در مرحله یک شانزدهم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به ترتیب برابر پاری‌سن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی، در بازی برگشت توانستند با گل‌هایی که بنزما به ثمر رساند، حریف‌شان را در مجموع شکست دهند.

بنزما: هرگز تسلیم نشدم/ چالش بعدی من جام‌جهانی است

اوج کامبک‌های رئال در فصل گذشته، جایی بود که این تیم در بازی برگشت مقابل پی اس جی دو بر صفر عقب بود اما بنزما در نیمه دوم هت تریک ۱۷ دقیقه ای کرد و تیم متمول فرانسوی  را مبهوت کرد.

هیچ وقت ناامید نشدم

درخشش خیره کننده بنزما، سبب شد تا دیشب در سالن دوشاتلیه پاریس، کسی برای اهدای توپ طلا به بنزما تردید نداشته باشد.

بنزما پس از اینکه لیونل مسی آرژانتینی سال گذشته برای هفتمین بار این جایزه را کسب کرد، رابرت لواندوفسکی لهستانی، سادیو مانه از سنگالی و کوین دی بروین از بلژیک را پشت سرگذاشت و برای اولین بار به توپ طلا رسید.

بنزما: هرگز تسلیم نشدم/ چالش بعدی من جام‌جهانی است

این مهاجم توپ طلا را از زین الدین زیدان دریافت کرد، آخرین بازیکن فرانسوی که در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب این جام شد.

بنزما پس از کسب توپ طلا، روی صحنه گفت: این جایزه پیش روی من واقعا باعث افتخار من است. وقتی کوچک بودم، این رویای کودکی من بود. هرگز تسلیم نشدم. هر چیزی ممکن است.

وی افزود: دوران سختی بود که در تیم فرانسه نبودم اما هرگز تسلیم نشدم. من واقعا به سفرم به اینجا افتخار می‌کنم. آسان نبود، دوران سختی برای خانواده من نیز بود.

برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ فوتبال دنیا پس از این مراسم به رویترز نیز گفت: این یک پیروزی جمعی است. این یک جام انفرادی است اما بدون هم تیمی‌های خود نمی‌توانید گلزنی کنید. برای من، فوتبال یک ورزش جمعی است و من همیشه یک بازیکن تیمی خواهم بود.

این بازیکن فرانسوی که سال ۲۰۰۹ از لیون به رئال پیوست، گفت: من هرگز تسلیم نشدم. من خوش شانس بودم که به رئال، بهترین باشگاه جهان پیوستم، و حتی اگر در ابتدا سخت بود، تمرکزم را حفظ کردم. من روی قدرت ذهنی‌ام کار کرده‌ام و شجاع و مصمم بوده‌ام.

بنزما: هرگز تسلیم نشدم/ چالش بعدی من جام‌جهانی است

بنزما درباره دریافت جایزه از زین‌الدین زیدان هم اظهار داشت: زیزو یک برادر بزرگ است. او مربی من بود (در رئال در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱)، این برای من اهمیت زیادی دارد. او بهترین بازیکن فرانسوی تاریخ است، بنابراین این موضوع آن را خاص‌تر می‌کند.

بنزما: هرگز تسلیم نشدم/ چالش بعدی من جام‌جهانی است

بنزما اکنون قصد دارد در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ قهرمانی را به دست آورد. او در جام‌جهانی ۲۰۱۸، زمانی که فرانسه در روسیه قهرمان شد، عضو تیم قهرمان نبود و دیدیه دشان او را به تیم ملی دعوت نکرده بود.

بنزما گفت: هدف من این است که به لذت بردن از فوتبال ادامه دهم؛ گلزنی کنم و هم تیمی‌هایم را وادار به گلزنی کنم. جام‌جهانی چالش بعدی من است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha