خشم تل‌آویو از تغییر موضع کانبرا درباره بیت‌المقدس

تهران-ایرنا- مقامات رژیم صهیونیستی خشم خود را از اقدام دولت جدید استرالیا برای لغو تصمیم دولت قبلی مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم ابراز و آن را گامی شتاب زده دانسته و سفیر استرالیا را احضار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در واکنش به اقدام حزب حاکم استرالیا برای عقب نشینی از موضع گذشته این کشور درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم گفت: تغییر موضع دولت جدید استرالیا نگران کننده است.

لاپید  اقدام حزب کارگر در استرالیا را که اکنون حزب حاکم این کشور است، واکنش به یک گزارش رسانه ای غلط و "گامی شتاب زده" ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم دولت استرالیا درباره موضوعات دیگر بیشتر جدیت به خرج دهد.

«پنی وونگ» وزیر امور خارجه استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد که دولت استرالیا تصمیم کابینه قبلی درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند.

«اسکات موریسون» نخست وزیر پیشین استرالیا سال ۲۰۱۸ گفته بود که درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال احتمالی سفارت استرالیا به این شهر فکر می‌کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز سه شنبه در بیانیه ای از احضار سفیر استرالیا برای اعتراض به این موضوع خبر داد و نوشت: اسرائیل تاسف عمیق خود را از تصمیم دولت استرالیا که برخاسته از ملاحظات سیاسی کوته اندیشانه است، ابراز می دارد.

در بیانیه نخست وزیر و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید شده که تایید یا رد دیگر کشورها بر تصمیم این رژیم برای انتقال سفارت به بیت‌المقدس تاثیری نخواهد داشت.

"موشه لئون" شهردار صهیونیست بیت المقدس نیز با ابراز خشم از تصمیم استرالیا، این اقدام کانبرا را برای (احقاق حقوق فلسطینی‌ها) بی فایده توصیف کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha