۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84915243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای رسانه انگلیس: چین خلبانان سابق ارتش انگلیس را جذب کرده است
جنگنده‌های تورنادو جی‌آر۴ ارتش انگلیس

تهران- ایرنا- یک رسانه انگلیسی گزارش داد که بیش از ۳۰ خلبان سابق ارتش انگلیس برای انتقال تجربه به ارتش آزادیبخش خلق چین و آموزش اعضای آن با دستمزد بالا به خدمت درآمدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای سرویس انگلیسی شبکه بی‌بی‌سی امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر نوشت که انگلیس یک اخطار اطلاعاتی صادر کرده تا به خلبان‌های سابق ارتش نسبت به کار کردن برای ارتش چین هشدار دهد.

مقام‌های غربی به این شبکه انگلیسی گفتند که تلاش‌ها برای به خدمت گرفتن خلبان‌ها ادامه دارد و اخیرا شدت یافته است. یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت که آموزش و جذب خلبان‌ها هیچ گونه قانونی را نقض نمی‌کند اما مقام‌های انگلیس و دیگر کشورها در تلاش برای جلوگیری از این اقدام هستند.

یک مقام غربی اظهار کرد: یک بسته سودآور به افراد پیشنهاد می‌شود. پول یک محرک قوی است. گفته می‌شود برخی از بسته‌ها (پیشنهادی) ۲۷۰ هزار دلار هستند. 

به نوشته بی‌بی‌سی انگلیسی، خلبان‌های بازنشسته انگلیسی برای کمک به فهم چگونگی عملکرد هواپیماها و خلبانان کمک می‌کنند؛ اطلاعاتی که می‌تواند در صورت وقوع هر گونه درگیری مانند جنگ بر سر تایوان، حیاتی باشند. 

یک مقام غربی دیگر گفت: گروهی از افراد هستند تا اطلاعات را انتقال دهند. خلبان‌های با تجربیات زیاد برای کمک به توسعه تاکتیک‌ها و قابلیت‌های نیروی هوایی ارتش چین به کار گرفته می‌شوند. 

انگلیس برای اولین بار مطلع شد که شمار کمی از خلبان‌های سابق ارتش در سال ۲۰۱۹ به خدمت ارتش چین درآمدند. به علت اینکه همه گیری کرونا سفر به چین را تقریبا غیر ممکن ساخته بود، این روند کاهش یافته بود اما تلاش‌ها در این راستا بار دیگر افزایش یافته است.

یک مقام غربی در جلسه‌ای به خبرنگاران گفت که پرسنل فعلی نیز هدف قرار گرفته‌اند اما هیچکدام به نظر پیشنهاد را قبول نکردند.

خلبان‌ها تجربه هدایت جنگنده‌ها و بالگردها را در تمام قسمت‌ها ارتش دارند و تایفون، جگوار، هریِر و تورنادو را به پرواز درآوردند.

مقام‌های آگاه اعلام کردند که خلبان‌ها از طریق بنگاه‌های کاریابی واسطه به خدمت گرفته می‌شود و یک آکادمی پرواز مخصوص در آفریقای جنوبی نیز در این کار شرکت داشته است.

هیچ مدرکی وجود ندارد که این خلبان‌ها «قانون اسرار رسمی» را زیر پا گذاشته یا هیچگونه جرمی مرتکب شده باشند. هدف اخطار اطلاعاتی به خلبان‌ها سعی بر جلوگیری از این روند و اطلاع رسانی به کارکنان فعلی است تا اطلاعات محرمانه و حساس را حفظ کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha