۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84915219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژست سیاسی آمریکا برای دلجویی از پاکستان

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84915219
ژست سیاسی آمریکا برای دلجویی از پاکستان

تهران- ایرنا - آمریکا در اقدامی برای دلجویی از پاکستان و تلاش برای تنش‌زدایی میان دو کشور پس از اظهارات جنجال برانگیز جوبایدن علیه برنامه‌های هسته‌ای اسلام‌آباد، مدعی شد که ایالات متحده به همکاری و روابط بلندمدت با پاکستان ارزش قائل است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی برای زدودن تنش اخیر در روابط با پاکستان، اذعان کرد که واشنگتن به تعهد اسلام‌آباد برای تامین ایمنی دارایی‌های هسته‌ای اطمینان دارد.

اظهارات جنجالی جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا علیه پاکستان که منجر به احضار سفیر آن کشور در اسلام‌آباد و دریافت اعتراض شدید دولت پاکستان را به همراه داشت، روابط از قبل شکننده آنان را وارد مرحله جدیدی از اختلافات کرد. 

براساس این گزارش، جانشین سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در اقدامی برای دلجویی از پاکستان و غلبه بر بحران میان ۲ کشور ناشی از اتهامات رئیس جمهوری آمریکا، مدعی شد که واشنگتن برای همکاری‌های بلندمدت با اسلام‌آباد ارزش قائل است. 

ودانت پاتل، اظهار داشت: آمریکا به توانایی پاکستان برای تامین امنیت زرادخانه هسته ای خود اطمینان دارد.

یکشنبه گذشته وزارت امور خارجه پاکستان با احضار سفیر آمریکا اعتراض شدید نسبت به اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده علیه برنامه‌های هسته‌ای پاکستان را ابلاغ کرد درحالی که‌ نخست وزیر پاکستان نیز سخنان جو بایدن را نادرست و گمراه‌کننده دانست.

پیش تر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی سخنرانی در کمیته کارزار انتخاباتی دموکرات کنگره در کالیفرنیا مدعی شد: پاکستان ممکن است یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان باشد، زیرا این کشور سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ انسجام دارد.

این اظهارات خشم دولتمردان پاکستانی و رهبران سیاسی و مذهبی این کشور را بدنبال داشت. رهبر جماعت اسلامی پاکستان، آمریکا را فریبکار و خواستار اخراج سفیر این کشور از پاکستان شد. 

اظهارات جدید جو بایدن اختلافات دیرینه آمریکا و پاکستان را وارد مرحله جدید کرده و به عقیده سیاستمداران پاکستانی، تلاش اسلام‌آباد برای ترمیم مجدد روابط با واشنگتن هیچ سودی نداشته است. 

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی در شهر کراچی اظهارات جو بایدن را حیرت انگیز دانست و گفت: اسلام‌آباد هرگز بر امنیت ملی و توانمندی اتمی خود مصالحه نمی‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha