ابتلای قطعی ۶۱ نفر به آنفلوآنزا در استان یزد/افزایش مبتلایان در ماه‌های ‌آینده

یزد- ایرنا- معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از ابتلای قطعی ۶۱ نفر در این استان به بیماری آنفلوآنزا از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

دکتر مسعود شریفی روز سه شنبه به ایرنا گفت: ابتلا به این بیماری نسبت به چهار سال گذشته، آمار افزایشی داشته است و مبتلایان قطعی کسانی هستند که مراجعه کردند و نمونه و تست آزمایشگاهی دادند.

وی پیش بینی کرد با توجه به دایر بودن مراکز آموزشی و برپایی اجتماعات، موارد آنفلوآنزا در هفته ها و ماههای آینده بیشتر خواهد شد.

وی از ثبت مواردی از مرگ و میر به دلیل ابتلا به این بیماری در استان خبر داد و گفت: داروهای مورد نیاز آن تامین شده است و نگرانی از این بابت نیست.

وی استفاده از ماسک در دوران کرونا را در کاهش ابتلا به آنفلوآنزا موثر دانست و یادآور شد: ابتلا به بیماری های تنفسی در کودکان بیشتر است و سرما خوردگی هم در دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

دکتر شریفی، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و بخصوص مراکز آموزشی، نصب تهویه و از همه مهمتر تزریق واکسیناسیون آنفلوآنزا را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای واکسیناسیون گروههای در معرض خطر، ۲ سیاست داریم که یکی برای گروههای پر خطری هستند که وزارت بهداشت واکسن آنها را تامین می کند مثل زنان باردار یا سالمندان آسایشگاه یا مبتلایان به بیماری های خاص یا کارکنان مراکز درمانی .

به گفته وی سیاست بعدی در مورد کسانی است که باید خودشان واکسن تهیه کنند مثل افراد بالای ۶۵ سال یا کسانی که بیماری های زمینه ای مثل دیابت یا کبد یا فشار خون دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha