۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84915044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهمیه البرز در برنامه ملی معلم پژوهنده پنج برابر شد

کرج- ایرنا- رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به ظرفیت های بالای علمی این استان اعلام کرد : سهمیه البرز در برنامه ملی معلم پژوهنده پنج برابر شد.

مجید جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سهمیه اختصاصی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش به معلمان پژوهنده برتر و راه یافته مرحله کشوری و معلم پژوهنده استان البرز در سال های گذشته ۲ اثر بود که این سهمیه اکنون پنج برابر شده است .

وی بیان داشت: با افزایش تعداد آثار دریافتی و استقبال چشمگیر معلمان و ارسال گزارش مربوطه به پژوهشگاه مطالعات، اکنون سهمیه البرز به سقف سهمیه کشوری رسیده است.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: این افزایش در واقع گامی بزرگ و مهم در پژوهش آموزش و پرورش استان البرز بوده که نشان از ترویج و اشاعه مطلوب فرهنگ پژوهش در بین معلمان پژوهنده استان دارد.

جعفری یادآورشد: این موفقیت حاصل تمهید مقدمات و بستر سازی جهادی گروه تحقیق و پژوهش استان البرزاست .

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری کارگاه های متعدد اقدام پژوهی در مناطق و فعالیت چشمگیر رابطان پژوهشی مناطق و تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی به عنوان دیگر عوامل موفقیت در کسب سهمیه کامل برنامه ملی معلم پژوهنده در کشور نام برد.

وی ادامه داد: در زمان  حاضر استانهای البرز، گیلان ، همدان و فارس(دبیرخانه کشوری معلم پژوهنده)، شهرستانهای استان تهران شهر تهران از سقف کامل این سهمیه در کشور بهره مند هستند.

رییس  گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرزافزود: برنامه معلم پژوهنده مهمترین مجرای ورود پژوهش به مدارس است که می تواند پژوهش را درآموزش و پرورش نهادینه کند.

وی عنوان کرد: پژوهش درکیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت نقش تاثیرگذاری دارد که این مهم درسال های اخیرمورد توجه معلمان ودانش آموزان این استان قرارگرفته است.

جعفری افزایش سطح مشارکت معلمان وکیفیت طرح ها را از جمله عوامل موفقیت برنامه معلم پژوهنده دربین معلمان دانست و اضافه کرد: اگرهمین برنامه به نحو احسن اجراشود، شاهد توسعه فرهنگ پژوهش درحوزه آموزش و پرورش خواهیم شد.

وی تصمیم گیری، برنامه ریزی، افزایش دقت و حساسیت بیشتردرکلاس درس را ازدیگردستاوردهای مهم برنامه معلم پژوهنده درحوزآموزش و پرورش ذکر کرد.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرزتاکید کرد: اجرای این برنامه به معلمان، کارشناسان و دست اندکاران آموزش و پرورش کمک می کند تا بهره گیری ازشیوه های پژوهشی نسبت به شناخت مسائل وابداع روش های نوین و موثر برای آموزش و یادگیری درکلاس های درس گام های موثری برداشته شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha