شیخ نعیم قاسم: رئیس جمهور جدید باید حامی حقوق همه لبنانی‌ها باشد

تهران- ایرنا- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر ضمن تاکید بر مواضع حزب الله در مورد انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور و هشدار درباره روی کار آمدن فردی مطیع و دست نشانده آمریکا، گفت: رئیس جمهور جدید باید حامی حقوق همه لبنانی‌ها باشد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی در مراسم سالگرد شهادت حاتم حمادة معروف به حاج علاء از فرماندهان حزب الله گفت: حزب الله به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر متعهد و پایبند است.

وی با تاکید براینکه رئیس جمهور جدید باید حامی حقوق همه لبنانی‌ها باشد، افزود: رئیس جمهور جدید همچنین باید با تمام وجود به فرمول طلایی مقاومت ارتش - مردم که از ملت و منابع آن و همچنین عزت و استقلال لبنان محافظت می‌کند، پایبند باشد.

مجلس لبنان انتخاب رئیس جمهور این کشور را به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجلس به روز پنجشنبه موکول کرده است.

نامزدهای ریاست جمهوری لبنان برای تصدی پست ریاست جمهوری باید رای مثبت دو سوم نمایندگان مجلس ۱۲۸ نفره را در دور اول رای گیری به دست آورند.

دوره ۶ ساله ریاست جمهوری فعلی میشل عون ۸۸ ساله، ۳۱ اکتبر ( ۹ آبان) به پایان می‌رسد.

به دلیل اختلافات، تلاش‌های نجیب میقاتی نخست‌وزیر معین برای تشکیل دولت از زمان انتخابات پارلمانی که در اواسط ماه مه برگزار شد، در این کشور به نتیجه نرسیده است.

عون پس از یک دوره خلاء ریاست جمهوری که به مدت ۲۹ ماه به طول انجامید، به ریاست جمهوری رسید و طی آن پارلمان نتوانست در مورد انتخاب رئیس جمهور به توافق برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha