۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84914904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان:داشته های فرهنگی می تواند مبنای گفت وگوی ما با نسل امروز باشد

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: میراث ناملموس و داشته های غنی فرهنگی می تواند مبنای گفت وگوی ما با نسل امروز باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان در دبیرستان شریعتی شهر زنجان با بیان اینکه میراث فرهنگی در واقع نماد زیست تجربه شده موفق است، افزود: متاسفانه حراست و حفاظت از میراث فرهنگی به معنای میراث های ملموس تلقی می شود و در عمل به این سمت حرکت می کنیم، در حالی که متاسفانه به میراث فرهنگی ناملموس که شامل حرکت فرهنگی است توجه نمی شود و در نمایش دادن آن هم موفق نیستیم.

وی ادامه داد: باید برای این موضوع فکر کرد، اینکه موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش منحصر به نمادهای ملموس شود، یک چیز است و توجه به فرهنگ و حرکت فرهنگی چیز دیگر، ما در زنجان یک زیست موفق و یک دوره طلایی در حوزه فرهنگ داشتیم؛ باید بررسی شود که افراد این دوره چرا ماندگارند، این امر می تواند نطقه شروعی برای گفت وگو با نسل جوان باشد.

افشارچی خاطرنشان کرد: اصل قصه واکاوی میراث فرهنگی این است که چگونه افراد برجسته ای در محیط هایی مثل دبیرستان شریعتی و امیرکبیر زنجان پرورش یافتند.

وی افزود: ما یک گسست نسلی داریم و نسل جدید اطلاعی ندارد که ما از کجا به کجا رسیدیم. بخشی از آن گفت و گویی که باید با نسل امروز شروع کنیم را می توان با تکیه بر این نوع میراث ها شروع کرد.

استاندار زنجان گفت: دنیا آنگونه که در فضای مجازی نمایش داده می شود نیست، دنیای دیگری بوده و آدم های بزرگی بودند که قدم در مسیر های بزرگی گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به پیگیری های چندین ساله برای تاسیس موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته گام هایی در این جهت توسط افراد مختلف برداشته شده بود که اکنون این تلاش ها به منصه ظهور رسیده است.

علی اسماعیلی افزود: موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش زنجان بیانگر گوشه ای از مفاخر، غنای فرهنگی و تربیتی استان است.

وی به اهمیت و لزوم پیوستگی نسلی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: تاسیس این موزه گامی در این راستا است.

اسماعیلی اظهار داشت: این موزه اگر چه با غنای قابل توجهی آغاز بکار کرده ولی مسیری طولانی پیش روی این مجموعه برای تقویت و غنا بخشیدن به آن در پیش است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha