معاون وزیر علوم: ۳۵ درصد مقالات علمی ایران بین‌المللی است

مشهد- ایرنا- معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون رتبه علمی ایران با ۷۸ هزار مقاله علمی تولیدی از جایگاه ۱۵ در دنیا برخوردار می‌باشد که ۳۵ درصد از این مقالات بین‌المللی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، پیمان صالحی در دیدار با مدیران موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مشهد افزود: خوشبختانه استادان و دانشمندان ما همواره خط شکن بوده‌اند و مرزهای سیاسی و جغرافیایی را طی کرده اند.

وی ادامه داد: بدون تحقیقات بنیادی نمی‌توان به تولید علم دست یافت. امروز ایران در انزوای علمی قرار ندارد.

صالحی با بیان اینکه از  یک هزار و ۴۰۰ مجله تایید شده توسط وزارت علوم، ۸۰۰ مجله در حوزه علوم انسانی است، افزود: از همین رو ما باید نهضت نمایه‌سازی را راه‌اندازی کنیم.

 معاون وزیر علوم ادامه داد: نیاز است واقفان در حوزه پژوهش ورود پیدا کرده و از ظرفیت بسیار مناسبی که در آستان قدس رضوی موجود است، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرصت مطالعاتی ما تنها به حوزه صنعت خلاصه نمی‌شود، گفت: ما باید از فرصت‌های مطالعاتی که در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، بهره برده و ضمن شناسایی این ظرفیت‌ها در نمایه‌سازی مجلات استفاده کنیم.

صالحی با اعلام آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نمایه سازی مجلات در آستان قدس رضوی، اظهار داشت: گنجینه‌ای که در حوزه‌های مختلف به ویژه پژوهش و فناوری در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، باید نمایه‌سازی بین‌المللی شود و در همین خصوص ما آماده همکاری با این مجموعه مقدس هستیم.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: فعالیت‌های آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون بر مبنای علمی و پژوهشی بوده است و در همین خصوص مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعددی تاسیس شده است.

عبدالحمید طالبی افزود: یکی از این مراکز بنیاد پژوهش های اسلامی است که در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده است.

وی بیان کرد: این مجموعه تاکنون یک هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب را در شمارگان بیش از ۱۴ میلیون اثر روانه بازار نشر کرده و آثار فاخری همچون «المعجم فی فقه لغه القران و سربلاغه» را به جامعه هدف عرضه کرده است که از افتخارات آستان قدس رضوی در جهان اسلامی به شمار می‌رود.

طالبی با بیان اینکه هر پیوستی در آستان قدس رضوی باید مبنای مطالعاتی و پژوهشی داشته باشد، گفت: با توجه به نیاز آستان قدس رضوی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی، سازمان علمی و فرهنگی متشکل از دستگاههای پژوهشی و آموزشی تشکیل شده است که این سازمان باید به محل گفت وگوها، آمد و شدها و پژوهش‌های فاخر در کشور تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha