دستورالعمل جدید صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی ابلاغ شد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل جدید صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی با اتصال صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی در سامانه کسب و کار تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی افزود: دستورالعمل و فرایند تعریف شده قبلی واجد اشکالات ماهوی و شکلی فراوانی بود که نه تنها امکان اجرا نداشت بلکه به دلیل پیچیدگی و غیر شفاف بودن معیارها و ملاک‌های صدور مجوز، زمینه فعالیت‌های غیرقانونی را در این زمینه فراهم‌ می‌کرد.  

وی اظهار داشت: به عنوان مثال متقاضی باید طرح اولیه را تدوین و مدارک تملک قانونی محل کارگاه را ارائه و سپس با گذراندن فرایند آزمون تخصصی و  بقیه مراحل مجوز صادر می‌شد و اگر متقاضی به هر دلیل موفق به اخذ مجوز  مهارت نمی‌شد متحمل خسارت‌های مادی فراوانی می‌شد.

مدادی با بیان اینکه در دستورالعمل قبلی به متقاضی پس از آزمون و ارائه مدارک فقط یک مجوز داده می‌شد که هم مجوز مهارت و هم مجوز کارگاه محسوب می‌شد، ادامه داد: یعنی هر تاکسیدرمیست فقط در کارگاه خود مجاز به فعالیت بود و تاکسیدرمیست‌های مجربی که امکان دایر کردن کارگاه را نداشتند، زمینه فعالیت قانونی را هم پیدا نمی‌کردند همچنین اشخاص حقوقی مانند موزه‌ها و باغ وحش‌ها که به خدمات تاکسیدرمی نیاز داشتند امکان اخذ مجوز میسر نبود.  

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی خاطرنشان کرد: در روند جدید، مجوز مهارت تاکسیدرمی و مجوز تاسیس کارگاه از هم جدا شده است که این مهم با فراهم کردن بستر فعالیت قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی در پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و بدون امکان نظارت و پایش نقش موثری خواهد داشت. در دستورالعمل جدید، اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند می‌توانند با گذراندن مراحل مجوز تاسیس کارگاه تاکسیدرمی دریافت کنند اما ملزم به استفاده از تاکسیدرمیست‌های مجاز دارای مجوز مهارت از سازمان محیط زیست خواهند بود.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha