هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به توسعه فعالیت های شیلات استان کرمانشاه اختصاص یافت

قصرشیرین- مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از اختصاص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای توسعه و ساماندهی فعالیت های شیلات موجود استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید «فرزاد افضلی» روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه شیلات در گیلانغرب، افزود: این اعتبار علاوه بر تکمیل طرح های نیمه تمام در امر اجرای پنج طرح اولویت دار جدید در استان هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با استفاده از این طرح ها ضمن افزایش تولید آبزیان در استان در مجموع برای هزار و ۴۰۵ نفر شغل ایجاد می شود.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: همچنین ۱۴ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث راه دسترسی بهره برداران پرورش ماهی در قفس سد زاگرس گیلانغرب اختصاص یافت.

                                                                                   هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به توسعه فعالیت های شیلات استان کرمانشاه اختصاص یافت

فرماندار شهرستان گیلانغرب هم با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی و همچنین پرورش ماهی در قفس در این شهرستان با میزان تولید سالیانه ۲۶۰ تن فعالیت دارند خواستار توسعه فعالیت های شیلات و کمک به احیای ۱۴ واحد غیرفعال در شهرستان با توجه به وجود چهار سد شد.

«وحید محمدی» افزود: با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت آب منطقه ای کار رهاسازی بچه ماهی پرورش در قفس در سد زاگرس از نیمه اول آبان عملیاتی خواهد شد.

او اضافه کرد: پیش بینی می شود در ۶ ماهه دوم امسال  مقدار تولیدات بهره برداران ماهی در قفس و سردآبی در شهرستان به بیش از ۸۰۰ تن برسد که نسبت به ۶ ماهه اول افزایش ۶ برابری خواهد داشت.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha