قاچاق کالاهای اساسی از مرز دوغارون با اصلاح یارانه‌ها کاهش یافت

مشهد-ایرنا- دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: قاچاق کالاهای اساسی از مرز دوغارون به کشور افغانستان با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها کاهش قابل توجهی یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین دشتبان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در شهرستان مرزی تایباد افزود: با توجه به جایگاه و ظرفیت گمرک دوغارون در حوزه صادرات و ترانزیت، باید همه اقدامات پیشگیرانه با هدف مبارزه جدی با قاچاق کالا در دستور کار همه دستگاههای متولی باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون در پایانه مرزی دوغارون تردد دارند که اجرای هر چه سریعتر طرح جامع توسعه این پایانه مرزی و توسعه زیرساختهای آن در این معبر زمینی باید مورد توجه و نگاه ویژه مسوولان کشوری و استانی قرار گیرد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه مطالعات طرح جامع توسعه پایانه مرزی دوغارون به پایان رسیده است، افزود: اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد.

دشتبان ادامه داد: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ۲ رویکرد که رسالت قانونی و ذاتی است، دنبال می کنیم که نخست حوزه پیشگیری و دوم حوزه مقابله و مبارزه است، در حوزه پیشگیری هرچقدر هزینه کنیم سود خواهد بود، چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی اظهار داشت: پیشگیری از طریق تبلیغات هوشمندانه،گسترش و آگاه‌سازی آحاد جامعه و تشدید نظارت و به روزآوری تجهیزات محقق خواهد شد، در حوزه مقابله با قاچاق کالا نیز دستگاه های اجرایی باید قاطعانه برخورد کنند به نحوی که برای قاچاقچی هزینه‌ساز باشد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با تدابیری که در مجموعه ستاد اتخاذ شده است، از این پس جدا از برنامه سالیانه و محوری، برخورد موضوعی و ضربتی در دستور کار قرار گرفته که با توجه به احصا شبکه مسایل در جهت رفع آن، اقدام فوری و ضربتی صورت خواهد گرفت.

دوغارون، اصلی‌ترین مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان به شمار می رود. در ششمین نشست شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در سال ۱۴۰۰، موضوع طرح جامع پایانه‌های مرزی دوغارون مطرح و به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha