۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84914560
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در سمنان: غفلت از جهاد تبیین آسیب‌آفرین است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: غفلت از اصل جهاد تبیین در مرحله ای باعث غالب شدن دشمن می‌شود و آسیب‌زا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان گفت: رهبر معظم انقلاب از سالها قبل بر جهاد تبیین تاکید داشتند و ضرورت آن بارها یادآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در فقدان جهاد تببین دشمن با تحریف حقایق وارد میدان می شود، تاکید کرد: رهبری در تحلیل اغتشاشات سال ۱۳۹۶ فرمودند «مگس بر روی زخم می نشیند» یعنی ابتدا باید زخم را بهبود داد زیرا دشمن بیکار نمی نشیند و از هر دری وارد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به وقاع اخیر در جامعه، ابراز داشت: اشکال از ماست و به جهاد تبیین عمل نشد.

وی تاکید کرد: گشت ارشاد و مرگ یک دخترخانم بهانه است و دشمن می خواهد ما نباشیم و در شعارها هم مشخص شد که «اصل نظام» نشانه است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تحریف را از دسیسه های دشمن برشمرد و با اشاره به واقعه تاریخی، افزود: پس از حضور مسلمن بن عقیل در کوفه و استقبال شدید مردم، کوفیان با تطمیع و ارعاب از یاری معصوم دست کشیدند زیرا تحریف صورت گرفته بود.

وی مطلوب جلوه دادن عنصری نامطلوب را دیگر ترفند دشمنان بیان و اضافه کرد: برای جوانان در وقایع اخیر مسایلی را جاانداخته بودند که واقعیت نداشت و این دسیسه دشمن است.

 امام جمعه سمنان با اشاره به دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور مبنی بر ایجاد فضایی برای مردم به منظور بیان مطالباتشان، گفت: باید چنین فضایی ایجاد شود و اعتراض و نقد ها مشخص باشد.

وی در خصوص برگزاری نشست ها و کرسی های آزاداندیشی، ابراز داشت: صدا و سیما این نشست ها را به صورت مستقیم و یا برگزیده آن را برای استفاده عموم پخش کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ایران اسلامی را درخت تناوری دانست که پس از پیروزی انقلاب با تقدیم شهدا تنومند و بالیده است، افزود: اولین افراد در جهاد تبیین معلم ها هستند که باید توجیه شوند، چرا که جنگ حق و باطل همیشه ادامه دارد و باید همیشه با جهاد تبیین وارد میدان شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر حضور مدیران عضو نشست شورای فرهنگ عمومی استان و با انتقاد از غایبان این نشست، افزود: این شورا نشستی تشریفاتی نیست و محلی برای تضارب آراء برای نتایج مطلوب محسوب می شود.

جهاد تبیین باید خروجی عملی و رفتاری داشته باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم وجود خروجی عملی درباره جهاد تبیین پس از حساسیت های اولیه، ادامه داد: در دو سطح شهروندی و مسوولی درباره جهاد تبیین وظیه بر عهده داریم.

مصطفی مرادی با اشاره به اینکه دشمن با هزینه میلیارد دلاری و با تمام ظرفیت برای به آشوب کشیدن فضای ایران دست به کار شد، بیان کرد: دشمن در این مسیر از برخط کردن سلبریتی های بین‌المللی نیز کوتاهی نکرد و از همه راه ها برای دچار کردن ایران به مسایل داخلی استفاده کرد.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی آسیب شناسی سیاستگذاریها، ابراز داشت: جهاد تبیین در برخی موارد در کف جامعه و دانشگاه ها محقق نشده است، بارها از صدا  و سیما خواسته شد با فضاسازی، زمینه تضارب آراء را فراهم کند که انجام نشد.

وی بر مجزا نبودن فضای مجازی و حقیقی تاکید و اضافه کرد: فضای مجازی بر شکل گیری افکار عمومی تاثیرگذار است که نتیجه آن رخدادهای فضای واقعی است و این دو از هم جدا نیستند.

مرادی افزود: در جهاد تبیین از بددفاع کردن از مبانی و توجیه کردن باید حذر کرد و باید توجه داشت که رفتار و تربیت مقدم بر زبان و بیان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، نسل جدید را نیازمند شناخت بیشتر و فهم متقابل دانست و گفت: قبل از پاسخگویی به نسل جدید باید درآمیختن و هم‌فهمی با آنان اتفاق بیفتد تا آنها به این درک متقابل اعتقاد پیدا کنند و اگر جز این باشد، حل مساله به حمل مساله و تکرار حوادث منجر می شود.

در این نشست با حضور مسوولان فرهنگی استان، کتاب  «مفاهیم، تکنینک‌ها و مهارتهای جهاد تبیین» تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیری فرد نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور ، منتشرشده از سوی نشر معارف دانشگاه های کشور رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha