۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84914508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار صرف ارتقای سایت‌های تلفن همراه در کردستان شد

سنندج- ایرنا- مدیرمخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری، تکنولوژی تعداد زیادی از سایت‌های تلفن همراه در مناطق روستایی استان ارتقا یافته است، گفت: در این راستا ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

آزاد حکمت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای افزایش بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از دسترسی به خدمات همراه اول بخصوص استفاده از دیتا با تکنولوژی‌های ۳G و۴G انجام شده است.

وی افزود: براین اساس سایت‌های تلفن همراه در روستاهای زیویه، کانی گویز، میریوسف از توابع شهرستان بانه، بزویش از توابع شهرستان کامیاران، کاکه سیاب، تاله جو، قوره دره و تپه بهرام از توابع شهرستان سقز و روستاهای ساتیله، خشکه دول و سرهویه از توابع سنندج و کانی میران و چشمیدر از توابع شهرستان مریوان به تکنولوژی‌های۳G و ۴G تجهیز و ارتقا یافته اند.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه برای ارتقای تکنولوژی در این ۱۳ سایت، بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است، گفت: ارتقای کیفیت تلفن همراه، بهبود کیفیت در ارسال پیام از طریق صدا و تصویر، افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی از اهداف اجرای این پروژه در نقاط روستایی بود.

وی به نیاز روز افزون مشتریان به سرویس‌ها و تکنولوژی‌های تلفن همراه در راستای انجام کارهای روزانه مبتنی بر این بستر و بهره‌مندی از مزایای تلفن همراه به عنوان یک وسیله ارتباطی سیار و همیشه همراه اشاره کرد و یادآور شد: مخابرات منطقه نیز به منظور پاسخگویی به نیازهای ارتباطی مشتریان در این حوزه با توسعه و ارتقا تکنولوژی ها و راه اندازی سایت‌های جدید موبایل اقدامات چشمگیری انجام داده است.

در حال حاضر ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۱۰ مشترک تلفن همراه و ۱۴۱ هزار و ۲۱۰مشترک اینترنت پرسرعت کردستان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۵۴ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha