۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84914442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه آسیایی: ورود بیش از ۲۰۰ هزار روس به آسیای مرکزی از آغاز جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- پایگاه خبری آسیا پلاس در گزارشی مدعی شده است از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین، بیش از ۲۰۰ هزار تن از اتباع روس کشور خود را ترک کرده اند و وارد کشورهای مختلف حوزه آسیای مرکزی شده اند.

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بر اساس ادعای این گزارش هزارن تن از مردم روسیه در حال حاضر شهرها، روستاها خود را ترک کرده اند و به آسیای مرکزی سفر کرده اند.

بر اساس این گزارش، مرکز خدمات اماری فدرال روسیه موسوم به «روس استات» اعلام کرده است در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از ۴۱۹ هزار روس کشور خود را ترک کرده اند.

در ۲۱ سپتامبر ( ۳۰ شهریور) ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  خواستار آغاز بسیج نسبی نیروی های نظامی در این کشور شد.

رسانه آسیایی: ورود بیش از ۲۰۰ هزار روس به آسیای مرکزی از آغاز جنگ اوکراین

در حال حاضر روسیه شاهد یک جهش شدید در قیمت بلیط هواپیما از شهرستانهای این کشور به مقصد کشورهای همسایه شده است. همچنین مرزهای کشورهایی مانند ارمنستان، قزاقستان و گرجستان مملو از صف جوانان است که در رده سنی اعزام به ارتش هستند.

بر اساس این گزارش بنابر اعلام وزارت امور داخلی قزاقستان، از ۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۲ مهر ماه) ، بیش از ۲۰۰ هزار تن از اتباع روس از روسیه وارد قزاستان شده اند. این افراد سپس در بازه زمانی اندکی از قزاقستان به عنوان ترانزیت استفاده کرده اند و به ازبکستان و قرقیزستان سفر کرده اند.

وزارت توسعه دیجیتال قرقیزستان اعلام کرده است تا کنون بیش از ۲۰,۰۰۰ شهروندان روسیه در اواخر ماه سپتامبر ( شهریور-مهر) برای ورود به این کشور ثبت نام کرده اند. این درحالیست که مادامی دو کشور از قانون لغو روادید برای اتباع خود برخوردار هستند، میزان ورود اتباع روس به قرقیزستان بسیار بیشتر است. در حال حاضر دو کشور آمار دقیقی در خصوص شمار ورود افراد روس به قرقیزستان منتشر نکرده است.

در میان تمام کشورهای اسیای مرکزی, با توجه به نزدیکی مرزهای قزاقستان به روسیه، اتباع روس از بیش از ۵۰ نقطه مرزی مشترک برای ورود به قزاقستان استفاده کرده اند.

وزارت توسعه دیجیتال قرقیزستان می گوید از آغاز سال جاری میلادی (دی ماه سال جاری)،  بیش از ۱۸۴,۰۰۰ تن از اتباع روس وارد این کشور شده اند.

ازبکستان نیز تاکنون آمار دقیقی از شمار افراد روس که وارد این کشور شده است، منتشر نکرده است. از دیگر سو هجوم اتباع روس به آسیای مرکزی سبب شده است میزان تقاضا برای مسکن در این کشور با افزایش روبرو شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha