۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84914408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دستگاه‌های مسئول با متقاضیان راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد همکاری کنند

اردبیل- ایرنا- فرماندار خلخال از دستگاه‌های مسئول خواست با مقاضیان راه اندازی مراکز ترک اعتیاد همکاری کنند و گفت: دو مرکز اقامتی درمان و بهبود اعتیاد معتادان در شهرهای خلخال و هشجین این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال اظهار کرد: هم‌اکنون یک مرکز اقامتی درمان و بهبود اعتیاد با ظرفیت حداکثر۶۰ نفر در خلخال فعال است و با ظرفیت و توان مالی بخش خصوصی دو مرکز جدید ایجاد و ظرفیت پذیرش معتادان افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: این مرکز به عنوان دومین مرکز ترک اعتیاد وبهبود اقامتی در استان اردبیل است که پس از راه اندازی در سه حوزه پیشگیری، درمان وترک اعتیاد فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است و از دستگاه‌های متولی صدور مجوز راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد انتظار داریم با متقاضیان جدید ایجاد مراکز اقامتی ترک و بهبود اعتیاد همکاری کنند.

یحیی‌زاده بر لزوم راه‌اندازی مراکز درمان سرپایی اعتیاد در خلخال تاکید کرد وگفت: به ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت یک مرکز درمانی سرپایی اعتیاد باید فعال باشد که این تعداد در خلخال برای هر ۳۰ هزار نفر یک مرکز است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سه مرکز جدید درمان سرپایی اعتیاد برای پوشش ۱۲۰ نفر از افراد در نوبت استفاده از خدمات این مراکز در خلخال ضروری است، افزود: سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد در خلخال فعالیت دارند که به علت محدودیت تحویل دارو، این مراکز جوابگوی متقاضیان نیستند.

فرماندار خلخال با تقدیر از تلاش مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر خلخال اظهار کرد: در یک ماه گذشته با تلاش این عزیزان ۳۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر دراین شهرستان کشف شده است.

یحیی زاده با بیان اینکه در این مدت ۵۱ پرونده قضایی تشکیل شده است، اضافه کرد: علاوه بر این ۳ قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر به همراه ۵۱ خرده فروش ومعتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

وی یادآورشد: در همین مدت پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳ واحد صنفی از جمله دو عطاری ویک باشگاه ورزشی که اقدام به توزیع و فروش مواد مخدر و داروهای دارای مواد مخدر می کردند، پلمپ و تعطیل شده اند.

فرماندار خلخال همچنین با اشاره به فعالیت یک کمپ اقامتی بهبود و ترک اعتیاد بخش خصوصی در خلخال خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری ۲۶۰ معتاد دراین مرکز بستری ودرمان شده اند که ۱۹۰ نفر از این افراد خودمعرف و همچنین ۷۰ معتاد متجاهر نیز با دستگیری ومعرفی دستور قضایی به این کمپ هدایت شده اند.

یحیی زاده با یادآوری اهمیت افزایش تعداد مراکز وکمپ‌های ترک اعتیاد در خلخال افزود: مقدمات راه‌اندازی یک کمپ جدید در خلخال و یک کمپ بهبودی و ترک اعتیاد در بخش خورش‌رستم خلخال فراهم شده و این کمپ‌ها بزودی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha