۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84914394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت کیلومتر راه عشایری در قزوین بهسازی شد

قزوین- ایرنا- مدیر امور عشایر قزوین گفت: هشت کیلومتر راه مورد استفاده عشایر استان طی نیمه نخست امسال با صرف ۷۵۰ میلیون تومان مورد بهسازی قرار گرفت.

بهزاد غیاثوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این راه ها شامل ایل راه و گذرگاه های عشایری در نقاط مختلف شهرستان قزوین شامل طارم سفلی، الموت غربی و شرقی و کوهین بوده اند که مورد بهسازی قرار گرفته اند.

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر راه و گذرگاه عشایری در استان قزوین وجود داشته و مورد استفاده این قشر می باشد.

وی اظهار داشت: انتقال آب از طریق لوله به طول ۱۰ کیلومتر برای تامین آب شرب بهداشتی و پایدار از دیگر خدمات ارایه شده به عشایر استان قزوین طی نیمه نخست سال جاری بوده است.

این مسوول با اشاره به اختصاص رقم بی سابقه ۵۲ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور برای ارایه خدمات به عشایر قزوینی، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص کامل اعتبارات سفر رئیس جمهور به قزوین بتوان خدمات عمرانی و رفاهی بیشتری را به عشایر زحمت کش استان ارایه کرد.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می کنند که شغل اصلی آنها دامپروری (دام سبک) است.

از مهمترین اقوام عشایری استان قزوین می توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می کنند، اشاره کرد.

بخشی از اقوام عشایری استان قزوین نیز لک و لر بوده و در بخش های کوهین و طارم سفلی ساکن هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha