۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84914340
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۱ تُن گوشت بلدرچین سالانه در فامنین تولید می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه شهرستان فامنین دارای ۲ واحد پرورش بلدرچین با ظرفیت ۷۲ هزار و ۸۰۰ هزار قطعه بلدرچین است، از تولید سالانه ۲۱ تن گوشت بلدرچین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، منصور خزایی روز دوشنبه با بیان اینکه ۲ واحد پرورش بلدرچین به صورت دوره‌ای اقدام به تولید گوشت بلدرچین می کنند افزود: در هر دوره این واحدها سه تن گوشت بلدرچین و سالانه هفت بار به صورت دوره‌ای گوشت بلدرچین در این واحدها تولید می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه گوشت تولید شده بلدرچین در فامنین به سایر استان‌ها چون تهران، قم و استان های شمالی صادر می‌شود اظهار داشت: در سال گذشته به یکی از واحدهای پرورش بلدرچین ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و در سال جاری نیز پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به مبلغ ۲ میلیارد تومان به واحد دوم پیگیری می شود.

خزایی ادامه داد: در صورت وجود متقاضی جدید برای احداث و راه اندازی پرورش بلدرچین در فامنین مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اقدامات و حمایت های لازم را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: ۲ واحد فعلی پرورش بلدرچین فامنین دارای سالن پرورش بلدرچین و بخش جوجه کشی بوده و جوجه های یک روزه به مدت ۴۰ روز نگهداری می‌شوند و بعد از مدت ۴۰ روز ماده ها را جدا و برای تخم گذاری به قفس های دیگر انتقال می‌دهند و نرها را کشتار و به فروش می رسانند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین دوره تخم گذاری بلدرچین را هفت ماه اعلام کرد و افزود: مدت جوجه کشی ۱۸ روز بوده که ۱۶ روز آن در دستگاه سنتر و سپس ۲ روز آخر به دستگاه هچر منتقل می شوند.

خزایی با اشاره به اینکه عرضه بلدرچین در سن کم برای مصرف گوشت یکی از مزایای پرورش این پرنده است گفت: دوره کوتاه پرورش، ضریب تبدیل غذایی مطلوب، نیاز به فضای پرورش کم و مقاومت نسبت به بیماری ها را می‌توان از دیگر مزایای پرورش بلدرچین برشمرد.

وی یادآور شد: قیمت هر کیلو گوشت بلدرچین به طور متوسط ۹۰ هزار تومان و قیمت بلدرچین ماده تخمگذار هر کیلو ۹۵ هزار تومان و هر جوجه تخمگذار نیز ۲۲ هزار تومان به فروش می رسد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین اظهار داشت: آشنایی مردم با خواص گوشت بلدرچین، لذیذ و مقوی بودن گوشت و تخم آن و نیز خواص پرورش این پرنده موجب افزایش تقاضای مصرف آن شده و پرورش بلدرچین را به منبع خوب و سودآوری برای اشتغال تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان فامنین با ۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های تابعه استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده‌است.

بخش کشاورزی  ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha