۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84914116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۴۰ کیلومتر راه در شمال  سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۴۰ کیلومتر راه در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل با فعال بودن ۱۵ کارگاه راهسازی در حال ساخت هست که تکمیل آنها نیازمند تخصص اعتبار است.

عطاء اله اکبری روز دوشنبه در گفت‌وگو  با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با داشتن ۱۱ درصد وسعت کشور به عنوان چهار راه حمل و نقل بین الملل از تردد بالایی برخوردار است از این رو قلب تپنده و پیوند دهنده کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می‌شود.   

وی ادامه داد: این اداره‌ کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی را در اولویت‌ کاری قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اینک ۱۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۴ کیلومتر راه فرعی در محورهای  زابل - زاهدان ، زاهدان - بیرجند، میرجاوه - زاهدان - بم و زاهدان - خاش ، اسکل آباد - گوهرکوه_ بزمان، زابل - زهک و روتک توسط این اداره کل در حال ساخت است که در مجموع اتمام این طرح‌ها نیازمند تخصیص بیش‌از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است. 

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: این استان با وجودی که پهناورترین استان کشور است اما کمترین طول بزرگراه را داراست این در حالیست که مسیر ارتباطی چابهار _میلک به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تجارت جهانی ضرورت وجود راه‌های ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور دو چندان می‌کند. 

اکبری با بیان اینکه امروزه حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: از آنجایی که انجام فعالیت در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های راه هست ضروریست اعتبارات مورد نیاز ساخت راههای استان هر چه سریعتر اختصاص یابد تا این اداره کل با پرداخت بدهی بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران طرح‌های این بخش را تکمیل و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده یعنی بهره‌برداری از ۸۰ کیلومتر از این مسیرها تا پایان سالجاری محقق شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha