شاخصهای اشتغال در خراسان رضوی بهبود یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به بهبود وضعیت شاخصهای اشتغال و بیکاری استان طی تابستان امسال گفت: نرخهای اشتغال، بیکاری و مشارکت اقتصادی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۲ تا سه درصد بهبود یافته است.

محمد امین بابایی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۲.۴، نرخ بیکاری ۷.۲ و نسبت اشتغال ۳۹.۳ درصد گزارش شده است، در حالیکه این شاخص ها به ترتیب در تابستان سال گذشته ۴۰.۳ ، ۷.۵ و ۳۷.۳ درصد بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد جویندگان کار در استان هشت هزار و ۳۲۳ نفر بوده و در این مدت شرکتهای کاریابی موفق به اشتغالزایی برای دو هزار و ۸۱۳ نفر شدند.

بابایی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۶۷ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد و دستگاه های اجرایی استان ۳۲ هزار و ۱۷۳ فرصت شغلی ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کردند.

وی با اشاره به وضعیت مشاغل خانگی در خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۵۲ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و  ۲۸۴.۸۹۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی میزان تسهیلات بانکی پرداختی در حوزه بخش روستایی و عشایری استان در نیمه نخست امسال را ۱۳.۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

بابایی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات حمایتی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۸۹.۸۹۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه طرحهای اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۴۷.۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه طرحهای اشتغالزایی بهزیستی پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha