شهروندان مراقب دارایی خود باشند / کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی از شهروند مشهدی در حوزه رمز ارز

مشهد- ایرنا- رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: شیادان سایبری در شرایط کنونی با گسترش فعالیت در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می کنند که باید بیشتر از همیشه مردم مراقب دارایی خود به ویژه در فضای مجازی و کسب و کار دیجیتال باشند.

سرهنگ جواد جهانشیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک با روند افزایشی آمار کلاهبرداری و جرایم سایبری مواجه هستیم، لذا در شرایط موجود، شهروندان بیشتر از گذشته باید هوشیار و مراقب دارایی خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای مربوط به فضای مجازی و رمزارزها، باید اطلاعات جامع و کامل توسط متقاضی کسب شود، در غیر این صورت به راحتی دارایی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار خواهند داد.

 کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی از شهروند مشهدی در حوزه رمز ارز

 رییس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان نمونه در چند روز گذشته فرد مشهدی در پلیس فتا استان شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی در حوزه رمز ارز طرح کرد که این موضوع با کمی هوشیاری قابل پیشگیری بود.

وی تاکید کرد: همچنین شهروندان تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و خصوصی حسابهای بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و هنگام خرید غیرنقدی نیز رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند.

جهانشیری تاکید کرد: مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی و بویژه در حوزه های جدید فناوری است.

ارتکاب جرایم سایبری در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد، کشف این جرایم ۲۰ درصد و میزان دستگیری مرتکبان آنها نیز هشت درصد افزایش داشته است.

پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام کنند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha