۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 5360
کد خبر: 84913574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

به بهانه ابقای احتمالی کی‌روش تا جام ملت‌های آسیا؛ تنها جام تو را می‌خواند

تهران- ایرنا- تیم ملی کشورمان در حالی به گفته نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های ۲۰۲۳ شرکت می‌کند که در سومین حضور تیم ملی با این مربی در این مسابقات، تنها قهرمانی کارنامه‌ مناسبی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال کمتر از ۴۰ روز دیگر باید در اولین مسابقه در جام‌جهانی به میدان برود و همه برنامه‌ریزی و تمرکز فدراسیون روی حضور قابل قبول تیم ملی فوتبال در قطر است. با این حال ملی پوشان فوتبال تنها ۶ ماه پس از پایان جام‌جهانی باید آماده حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ شوند، رقابت‌هایی که با توجه به پایان قرارداد کی‌روش در پایان جام‌جهانی، تکلیف سرمربی تیم ملی در این مسابقات به صورت رسمی مشخص نشده است.

کی‌روش پس از جام‌جهانی ماندنی است

 کارلوس کی‌روش در حالی اواخر شهریور امسال برای هدایت تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی وارد ایران شد که مسئولان فدراسیون فوتبال از قرارداد ۴ ماهه او تا پایان بازی‌های تیم ملی در قطر خبر دادند. مهدی تاج عنوان کرد که جواد نکونام با توجه به نظر کی‌روش در جام‌جهانی به عنوان دستیار ایرانی روی نیمکت خواهد نشست و بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون، نکونام پس از جام‌جهانی و پایان قرارداد کی‌روش به عنوان سرمربی، تیم ملی در جام ملتهای آسیا هدایت خواهد کرد.

یک ماه پس از ورود کی‌روش به ایران اما به نظر می‌رسد برنامه فدراسیون برای نیمکت تیم ملی پس از جام‌جهانی با توجه به مخالفت شدید باشگاه فولاد با حضور نکونام در تیم ملی، عملی نمی‌شود و به همین خاطر به احتمال زیاد کی‌روش پس از پایان جام‌جهانی با یک قرارداد جدید تا پایان جام ملت‌ها روی نیمکت ایران خواهد نشست.

به بهانه ابقای احتمالی کی‌روش تا جام ملت‌های آسیا؛ تنها جام تو را می‌خواند

منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی که دیشب با یکی از برنامه‌های تلویزیونی داشت، احتمال حضور تیم ملی در جام ملت‌ها با کی‌روش را تائید کرد و گفت: قرار بود بعد از جام‌جهانی کی‌روش به عنوان مدیر فنی بالا سر کار قرار بگیرد و نکونام در جام ملت‌ها سرمربی ما باشد تا این انتقال تجربه در پروسه زمانی و فرآیند عملی صورت بگیرد. هیأت رئیسه از این موضوع خیلی استقبال کرد و این استراتژی می‌توانست خیلی خوب باشد اما در حال حاضر نکونام نیامده و فرصت محدودی داریم. تاج با کی‌روش مذاکراتی داشته و اگر نتایج خوب باشد او با دستمزد تعیین شده در جام ملت‌ها نیز سرمربی ما خواهد بود.

با توجه به صحبت های قنبرزاده، کی‌روش پس از پایان کار ایران در جام‌جهانی در ایران ماندنی است و در جام ملت‌های ۲۰۲۳ که با توجه به انصراف چین، به احتمال زیاد در قطر برگزار می‌شود، روی نیمکت ایران خواهد نشست. فاصله تنها ۶ ماهه جام‌جهانی با جام ملت‌ها سبب شده تا تمدید با قرارداد با سرمربی پرتغالی در برنامه فدراسیون قرار بگیرد، رقابت‌هایی که سومین حضور ایران با کی‌روش در جام ملت‌ها رقم می‌زند.

دوره به دوره بهتر نتیجه گرفتیم

اولین حضور تیم ملی فوتبال با کی‌روش در جام ملت‌ها به سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد، ۴ سال پس از ورودش به ایران. او چند ماه پس از جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل که تیم کشورمان در آن مسابقات دو باخت مقابل آرژانتین و بوسنی و یک تساوی با نیجریه به دست آورد، با تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا شرکت کرد.

پس از دو حذف متوالی در مرحله یک چهارم نهایی در ۲ دوره قبلی، این بار تیم ملی به دنبال شکستن طلسم این مرحله و همچنین حمله به جام قهرمانی پس از جام ملت‌های ۱۹۷۶ بود. در استرالیا اما تیم ملی با کی‌روش هم برای سومین دوره متوالی در یک چهارم نهایی متوقف و کنار رفت.

تیم ملی فوتبال در مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ با برد ۲ بر صفر مقابل بحرین، یک بر صفر برابر قطر و یک بر صفر مقابل امارات با سه برد راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق به میدان رفت و پس از تساوی ۳- ۳ در وقت‌های قانونی و اضافه در حالی که با اخراج مهرداد پولادی 10 نفره شده بود، در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب شد و از جام ملت‌ها کنار رفت.

به بهانه ابقای احتمالی کی‌روش تا جام ملت‌های آسیا؛ تنها جام تو را می‌خواند

در جام ملت های ۲۰۱۹ امارات برای دومین بار تیم ملی با کی‌روش راهی این رقابت‌ها شد، تیم ملی در حالی به دبی رفت که مانند دوره قبل، چند ماه از حضورش در جام‌جهانی می‌گذشت. تیم کشورمان که در جام‌جهانی روسیه با یک برد مقابل مراکش، تساوی مقابل پرتغال و باخت به اسپانیا تا یک قدمی صعود به مرحله حذفی پیش رفته بود، در جام ملت‌های امارات با توپ پرتری وارد شد تا طلسم ۴۳ ساله قهرمانی در آسیا را بشکند.

طلسم قهرمانی البته این بار هم در دومین حضور تیم ملی با کی‌روش در جام ملت‌ها شکسته نشد، هر چند تیم ملی بر خلاف دوره قبل یک مرحله بالاتر رفت و توانست راهی نیمه‌نهایی شود اما در این مرحله باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۹ که برای اولین بار با حضور ۲۴ تیم برگزار شد، با برد ۵ بر صفر یمن، ۲ بر صفر ویتنام و تساوی بدون گل با عراق راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله با دو گل عمان را از پیش رو برداشت تا به جمع ۸ تیم اضافه شود. در ادامه چین هم با سه گل مقابل ایران شکست خورد تا تیم ملی پس از سه دوره متوالی طلسم یک‌چهارم نهایی را بشکند و راهی نیمه‌نهایی شود.

به بهانه ابقای احتمالی کی‌روش تا جام ملت‌های آسیا؛ تنها جام تو را می‌خواند

شاگردان کی‌روش در پای فینال اما مقابل ژاپن ۳ بر صفر شکست خوردند تا طلسم قهرمانی در آسیا ۴۷ ساله شود.

این بار طلسم می‌شکند؟

حالا در شرایطی تیم ملی با بازگشت دوباره کی‌روش، آماده حضور در جام‌جهانی قطر می شود که کی‌روش با توجه به صحبت‌های شنبه شب نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، به احتمال زیاد در خرداد سال آینده در جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم روی نیمکت ایران می نشیند. رقابت‌هایی که انتظار می‌رود تیم ملی پس از یک بار حذف در یک چهارم نهایی و یک بار حذف در نیمه نهایی، این بار با سرمربی پرتغالی نتیجه بهتری را ثبت کند، نتیجه‌ای که تنها با شکستن طلسم قهرمانی و گرفتن جام به کی‌روش نمره قبولی خواهد داد.

به بهانه ابقای احتمالی کی‌روش تا جام ملت‌های آسیا؛ تنها جام تو را می‌خواند

البته تیم ملی پیش از جام ملت‌ها، در جام‌جهانی قطر باید به میدان برود، رقابت‌هایی که مقایسه عملکرد تیم کشورمان با کی‌روش و سایر تیم های آسیایی می‌تواند یک چشم‌انداز روشن تر از جام ملت‌های ۲۰۲۳ ارائه بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha