۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84913424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی سامانه جمع آوری اطلاعات واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی پایان یافت

قزوین - ایرنا - رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی از پایان عملیات تست و راه اندازی سامانه جمع آوری اطلاعات (DAS) واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۴ بخاری این مرکز خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید کاتبی روز یکشنبه اظهار داشت: در آخرین مرحله به روز رسانی سیستم جمع آوری اطلاعات واحدهای ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه، عملیات تست و راه اندازی این سیستم در واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۴ بخاری که پیش از این با همکاری امور تعمیرات ابزار دقیق نصب شده بود، پایان یافت.

وی اضافه کرد: پس از تست سیگنال های ورودی و اصلاح پیکربندی نرم افزارهای سیستم، یک دستگاه رایانه جهت مشاهده لیست آلارم ها، حوادث و وضعیت سرور و همچنین شبکه صنعتی توسط کارکنان بهره برداری در اتاق فرمان نصب و راه اندازی شد.

به گفته این مسوول، مراحل اجرای این پروژه شامل تهیه مشخصات فنی و خرید، نصب تجهیزات سخت افزاری و پیکربندی نرم افزار و تست و راه اندازی بود که با همکاری مشترک گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و امور تعمیرات ابزار دقیق و با هماهنگی امور بهره برداری نیروگاه بخار انجام شد.

کاتبی یادآور شد: سیستم DAS، نقش مهمی در تحلیل حوادث از طریق گزارش گیری و ثبت رخدادها در واحد دارد به طوری که می توان به ذخیره اطلاعات به صورت فایل، استناد به اطلاعات ذخیره شده برای استفاده در زمان وقوع حوادث و خروج و ورود واحد، ثبت تمامی مانورهای بهره برداری، مقایسه اطلاعات مشابه در بین واحدها، تعداد استارت و خروج پمپ ها، ثبت زمان دقیق مانورها و اشکالات تا صدم ثانیه، امکان مانیتورینگ متمرکز برای مسوولان شیفت و سایر موارد خواسته شده به عنوان بخشی از مزایای آن، اشاره کرد.

لازم به ذکر است که این پروژه با تکیه بر توان مهندسی متخصصان ابزار دقیق نیروگاه و بدون استفاده از خدمات فنی شرکت های خارجی و پیمانکاری  انجام شده و دیتالاگرهای صنعتی مورد استفاده در این طرح، ساخت یکی از شرکت های دانش بنیان داخل کشور می باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha