معاون استاندار بوشهر: انقلاب اسلامی تئاتر را از تباهی نجات داد

بوشهر- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تئاتر در دوران طاغوت وسیله ای برای انحراف و به قهقرا بردن جامعه بود، انقلاب اسلامی این هنر را از تباهی و انحطاط نجات داد و به آن رفعت و جایگاه بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات روز یکشنبه در نشست کارگروه برگزاری سی و چهارمین دوره تئاتر استانی جشنواره فجر در بوشهر افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی هنر تئاتر را به مثابه منبری برای رشد، تعالی و هدایت مردم می‌دانند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، جشنواره‌های متعدد آیینی و سنتی تئاتر با هدف حمایت و رشد این هنر پرمخاطب، به‌طور مرتب در استان بوشهر و کشور برگزار شده است اظهار کرد: در سایه انقلاب اسلامی، هنرمندان تئاتر با توسعه نمایش آیینی، سنتی و مذهبی، این هنر رو به نابودی را احیا کردند.

پورات ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران با وجود هجمه‌های همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادیخواه جهان جای گرفته و هر روز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: بنابراین پیشرفت ایران اسلامی در طول این چهار دهه بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاوردها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش‌ از پیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد.

پورات با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده است، بیان کرد: در گذشته در بخش تخصیص اعتبارات و بودجه به حوزه فرهنگ و هنر این استان توجه مناسبی صورت نگرفته این در حالی است که با نگاه ویژه مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ و هنر به طور قطع شاهد تحولات خوبی در عرصه حمایت از این حوزه و هنرمندان خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر لیستی براساس اولویت ها برای تجهیز و تعمیر پلاتوهای تئاتر این استان تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کند تا در بازه زمانی کوتاهی اعتبارات مورد نیاز آنها تخصیص یابد.

وی یادآور شد: همچنین در حوزه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان بوشهر به طور قطع توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha